Hello from the other side - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Hello from the other side - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Hello from the other side

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi hoi,

Maar eens het eerste berichtje uit Nieuw-Zeeland.
Nou nou, dat was me wel een lange zit in het vliegtuig. Maandag om 15:30 uur de deur van mijn huis dichtgetrokken en woensdagochtend Nederlandse tij 5:00 uur was ik dan in het hotel midden in Auckland.

Ook al was het een lange trip die reis liep voorspoedig. Van Amsterdam naar Dubai, lekker luxe dat de stoel naast me vrij was. In Dubai 2,5 uur gewacht en toen met enige vertraging met de grote Airbus 380 van Emirates vertrokken. Helaas een middenstoel maar bleken uiteindelijk twee reisgenootjes te zijn. Prima beenruimte en ook prima stoelen alleen jammer dat ik niet op de bovenste verdieping mocht, daar heeft 1ste klas gewoon een eigen suite met een normaal bed en een douche...:-0 leuk maar het kost dan ook 5 x zoveel...nou doe dan maar niet.

Eerst nog een tussenstop in Melbourne Australië waar we het vliegtuig uit moesten, door de douane om vervolgens weer hetzelfde vliegtuig in te stappen voor een korte vlucht van 3 uur in Auckland te landen. Daar stond onze reisbegeleidster ons al op te wachten dus eerst wat geld gewisseld en op naar het hotel.
Omdat we wat later waren kwamen we precies in de spits terecht en mocht nu 1/3 van de NZ bevolking nu net in en rondom Auckland wonen dan weet je het wel. Al zijn ze hier wel heel galant in het verkeer, ritsen geen probleem.

In het hotel aangekomen zou normaal het standaard verhaaltje gehouden worden maar omdat de vermoeidheid van ieders gezicht af te lezen was toch maar niet. Even een heerlijke douche genomen (ja want geloof me zo fris ben je niet na zo'n lange reis) en toen even naar de haven gelopen wat zo'n 10 min van het hotel ligt. Wij zitten nu lekker super centraal.

Met de groep een hapje gegeten en toen even via een supermarkt verse aardbeien (jaja seizoen begint en kersen ook bijna) voor het ontbijt gekocht.
In het hotel aangekomen even de social media bijgewerkt (waar zouden we zijn zonder WiFi). Ook maar meteen mijn tocht naar Hobbiton vastgezet voor als ik in Rotorua ben maandag. Voor de niet-film liefhebbers dat is de originele filmset van de Shire in LOTR en de hobbit.

Vandaag begonnen we meteen met een vrije dag dus in Auckland gewoon je eigen plan trekken. Omdat ik geen vastigheid wilde hebben ben ik lekker alleen op pad gegaan. Als een blok geslapen (werd in dezelfde houding wakker als hoe ik in slaap ben gevallen). Om 8 uur de wekker en om 9 stond ik netjes klaar bij de bus. Verschillende mooie dingen gezien, bastion point, mountain Eden, een uitgebluste vulkaan en nu mooi uitzichtpunt op de stad. Auckland museum of war aan de buitenkant bekeken. Parnell Village bekeken en heerlijk geluncht (verse calamari yum yum) wat een leuke levendige wijk is met oude stijl huisjes en trendy restaurants, toen terug richting haven en daar vanalles bekeken oa Ferry Building (mooi oud gebouw vanwaar de ferry's naar de eilanden rondom Auckland gaan en naar een nieuw gedeelte gelopen Wyndham Pier.d Dit is nog een vrij nieuw gedeelte van oude pakhuizen die omgetoverd worden tot nieuwe trendy bestemmingen. Ook even door de Auckland vismarkt gelopen met de mooiste vissoorten kreeften, aal, krabben, etc. Veel gezien in Masterchef waar ik trouwens ook naast Euro ben gekomen het restaurant van Simon Gault.
De mosselen zijn gigantisch en bij de vismarkt heb je een soort kantine waar ze heerlijk moeten zijn maar de lunch was net op dus dat maar overgeslagen.

Toen nog een rondje met de buswat de bedoeling was naar de Sky Tower te gaan, hoogste toren met uitzicht over de stad maar ik was toch wel moe dus nu even terug in het hotel een uurtje plat en dan naar de sky tower en probeer ik dag en avond mee te pikken. Morgen stappen we in de bus op weg naar het Noorden, Bay os Islands.

Ben benieuwd, tot dusver een hele goede indruk van het land en de mensen. Veel leuke houten Engels lijkende huisjes maar toch met bijna Caribisch tintje.
De mensen ook vriendelijk en tot dusver betrouwbaar. Ze maken graag een praatje met je en heel relaxed.

Oh ja nog even terug naar de luchthaven. We moesten daar ook door een biocontrole. Ze zijn als de doods dat er iets het land binnenkomt dat ziektes met zich meeneemt. Dus zelfs de aarde onder je wandelschoenen moest je aangeven. Nou viel voor ons de controle wel mee, er waren net 3 Airbussen tegelijk geland en per vliegtuig kunnen er 800 in, die van ons was vol) maar enkele medereizigers doe eerder aangekomen waren moesten alles laten zien.

Zo hier laat ik het even bij, is ook pas dag 1 eigenlijk.

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes
Marjo

• 10 December 2015 - 06:29

Mam Pap En Gayka:

Dag Marjo we hebben jou verslag al gelezen, we hebben de vlucht ook gedeeltelijk gevolgd
    We zijn gisteren bij het zwemmen van Guus geweest, hij heeft zijn diploma.
    Groetjes Mam Pap en Gayka

• 10 December 2015 - 07:31

Jacqueline Kors:

Hoi Marjo, je hebt alweer een hoop gedaan! Veel plezier!
    Groetjes Jacq

• 10 December 2015 - 09:59

Sonja:

Ik goj ow wer op de voot volge...........bin bes wal en bietje jaloers. Geneet der va, en ik kom snel enne kier a, um de foto's en verhalen te hure. veul plezeer en de groetjes oet Lottum

• 10 December 2015 - 14:19

Susan:

Het begin is weer gemaakt. Heel veel plezier!

• 10 December 2015 - 16:28

Ome Pierre Tante Wilma:

Hoi Marjo
    We zullen je weer met veel lees plezier volgen.
    Super veel plezier en groetjes uit Well

• 10 December 2015 - 18:00

Alike:

Wat heerlijk om je verhaal te lezen... Geniet van alles! Ik kijk uit naar je volgende verslag.. XX

• 11 December 2015 - 07:45

Kim:

Goooooo wereldreiziger. Met dank aan jouw leuke bericht kan ik weer eersteklas meereizen door Nieuw-Zeeland!! Geniet ervan Marjoleintje! Je verdient het :))