Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Naxos - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Naxos

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 September 2016 | Griekenland, Naxos

Zo we zijn weer een paar daagjes op Naxos. Het grootste eiland van de cycladen. Na een boottocht met de Ferry van Santorini van 2 uur kwamen we rond 18 uur aan op Naxos.
Daar aangekomen stond een heerlijk hotel en een nog heerlijkere kamer met balkon op me te wachten. Heel wat anders dan het basic hotelletje op Santorini.

De eerste avond zijn we met de groep gaan eten. Het hotel ligt zo'n 15 minuten lopen van het centrum af van de hoofdstad Chora.

Een harstikke leuk stadje met typische witte huisjes, blauwe deuren en vensters en momenteel staat ook zo'n prachtige paarse klimplant in bloei.
Het centrum heeft van die knusse doolhof straatjes waar je urenlang kunt ronddwalen. Heel heel en heel veel restaurantjes waar ze maar al te blij zijn als je komt maar ze ook totaal niet opdringerig zijn.
In het oude centrum is het helemaal een labyrint maar super mooi.

Eergisteren ben ik met een typische Griekse houten vissersboot een Kaika boot mee geweest, met nog vele anderen want hij zat goed vol omdat het de laatste dag van het toeristisch vaarseizoen is.
Maar wij hadden een stukje bovenop voor onszelf ingepikt met nog 2 andere Nederlandse meiden die hier op vakantie waren.
De boot maakte diverse stops waar je dan kon zwemmen. Ook in een grot gezwommen, wel geinig.
Op de boot ook een heerlijke bbq gehad. Daar waren we pas in de avond van terug dus toen weer het stadje ingelopen om wat te eten.

Gisteren zijn we een dag rond het eiland gegaan. Diverse oude opgravingen en overblijfselen gezien, typische Naxos traditionele dorpjes, prachtige bergen en Egeïsche Zee. Als lunch een gyros club sandwich is weer eens wat anders dan de normale versie.
Leuke dag en als afsluiter met een klein clubje aan de haven gegeten. Probeer je een lichte maaltijd te pakken krijg je een bak salade voor je waar je normaal met 4 man van eet. Zonde want iedere keer gaat er veel eten terug. En niet gepland maar de dag afgesloten in de cocktail-karaoke bar. Leuk en gezellig en nee ik heb niet gezongen :)

Vandaag een dagje vrij en heb ik Het labyrint van Chora bekeken en ook het bekendste punt van Naxos de poort van de tempel van Apollon. Het waait vandaag behoorlijk dus lekker rustig daar want je moet een stukje over de kade waar de golven op stuk sloegen met als resultaat rennen en uitkijken en nat worden, of langzaam en kletsnat worden ;)
Niet iedereen durfde het maar het was de moeite waard. Leuk uitzicht op de stad en het eiland.
Nog wat winkeltjes bekeken in de haven en net even lekker een plons in het zwembad bij het hotel genomen. Strand ligt zo'n 2 km verderop maar ik had nog niet in dit zwembad gelegen.

Vanavond laatste avondje op het leuke Naxos.
Wat mij betreft vele malen leuker dan Santorini.

Morgen de boot can een uurtje of zo richting Paros waar we weer 4 nachten verblijven. Hier kun je Paros al zien liggen dus is overbuurman.

Nou dat was ie weer, ik probeer zo ook wat foto's te uploaden.

Doei

• 24 September 2016 - 18:58

Marie-Jose:

Hoi het ziet er prachtig en zomers uit. Verrassende bestemming. Veel plezier op het volgende eiland.groetjes Marie-Jose

• 24 September 2016 - 19:06

Oom Hay En Tante Truus:

Weer een mooi verslag Marjo. Morgen komt de fam. Hendrix op de verjaardag van oom Hay. Als het even mee zit kunnen we buiten zitten want het weer is hier prima.
    Marjo geniet nog van de rest van de reis.
    Groetjes, oom Hay en tante Truus

• 24 September 2016 - 22:51

Alike:

Wat een heerlijke plaatjes weer! Je geniet weer met volle teugen zo te zien. Ik kom snel even met je shoppen

• 25 September 2016 - 13:17

Kim:

Marjoleintje, het klinkt en leest heerlijk, je tijdelijke leven als Griekse! ;) Blijf genieten, dan doen wij dat hier thuis ook. :)