Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Amman

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

23 Mei 2009 | Jordanië, Amman

Zo, eventjes een berichtje van mij.

We zitten nu in Amman. Na een vlucht van 4,5 uur zijn we in de hoofdstad van Jordanie aangekomen.
Daar stond de gids ons al op te wachten en zijn we eerst bij een restaurantje gestopt waar we de eerste Jordaanse maaltijd hebben gekregen. Brood met humus, auberginemoes, etc etc. Geen varkensvlees, maar wel kip en bief (nee, geen cavia of kameel). Wel lekker.
En jaja, lekker vers mango-sap. Ik weet wat ik de komende dagen ga drinken.

Onze gids is Karim (Christa, weet niet of jullie dezelfde hadden).
Vanmorgen om 8.30 uur vertrokken bij het hotel op weg naar Jaresh. Zo'n 40 km ten noorden van Amman. Daar ligt een gigantische ruine van een stad die door een aardbeving getroffen is en in 1962 weer ontdekt is. We zijn hier 's morgens naartoe gegaan omdat het 's middags erg warm kan worden (was vandaag zo'n 30 graden, maar wel lekker windje).
Mooie delen van de ruine gezien en daar met de groep een restaurantje in gedoken om weer een lekker maaltijd te hebben.

Daarna terug naar Amman waar we de citadel en het amfi theater hebben gezien (voor degene die 'wie is de mol' hebben gezien, dat was daar opgenomen).
Rond 17.00 uur terug bij het hotel en om 18.00 het welkomsdiner met de groep. Lekker champignonsoep met kip en vis als hoofdgerecht en een onidentificeerbaar toetje. Eentje smaakte zelfs naar de parfum 4711, dus daar kan ik van zeggen ' die heb ik gegeten'.

Mooi land, goede indruk tot nu. Hotel overigens prima....jaja, Fox he!
We hebben ook iemand in de groep zitten die ook met Djoser was meegegaan, maar nooit meer. Waarom? Nou, hotels waar de kakkerlakken uit de matras kropen en 's morgens...jaja alleen maar een droog broodje met jam.
Zal sommigen die deze site lezen bekend voorkomen....haha.

Morgen om 6.30 uur wake-up call en dan eerst naar de Koning Hussein Moskee. Daarna door naar de berg waar Mozes heeft gestaan en dan naar Little Petra.

Zo, dat was het wel voor nu.
Groetjes en tot de volgende keer maar weer!

Marjo

• 23 Mei 2009 - 16:35

Marlie:

Oh dit klinkt echt veel te goed. En ik wil ook naar de berg waar Mozes is geweest, vertel er zo vaak over haha.
    Geniet er nog van he.

Groetjes Marlie

• 23 Mei 2009 - 18:03

Harold & Alike:

Heeee.....kregen inderdaad een Djoser Deja-vu :-) Gelukkig dat de Fox hotels als vanouds zijn!! We zijn blij dat het tot nu toe meevalt en morgen dus de boerkinie aan naar de moskee!!
    Veel plezier!!!

Harold en Aliek

• 23 Mei 2009 - 18:11

Mam En Pap:

We kregen de krant vanmorgen was die half leeg We dachten,Kim is op vakantie dus daarom.
    We lazen goed hotel en mooie streek en goed aangekomen
    Let goet op mekaar.
    gr gaika mam en pap

• 23 Mei 2009 - 20:19

Tante Wilma:

Nou zo te lezen is deze reis nou al een succes.Goede organisatie en goed eten is al heel belangrijk.En zo te lezen krijgen jullie weer veel te zien.gr.Ome Pierre en Tante Wilma

• 24 Mei 2009 - 10:17

Christa En Marc:

Ha marjo,

Marc en ik reizen in gedachten helemaal met je mee! Wij hadden idd. Karim als gids, en nadal. Doe hem maar de groeten, van dat bruidspaar wat hij heeft getrakteerd op een bruiloft in de woestijn. Hij is zelf nu net een jaar getrouwd..... Veel plezier vandaag op mount nebo en in kerak en little petra, en veel plezier in petra morgen! Groetjes christa en marc

• 24 Mei 2009 - 19:38

Susan:

Hoi Marjo,

Een berichtje.. Amman? Dacht dat ik spam had ontvangen, maar jij bent het.

Klinkt allemaal weer goed. Ook het weer. Heerlijk!

Wacht weer op je volgende berichtje.

Bon voyage.
    Susan

• 26 Mei 2009 - 08:07

Jacqueline:

Hoi Marjo,
    je bent weer een leuke reis aan het maken! Heel veel plezier!

• 26 Mei 2009 - 10:35

Tante Truus:

We zijn net terug van een weekje Friesland(Gaasterland) met de caravan. Wel even wat anders dan jouw "trip" naar Jordanië, maar toch een mooi stukje Nederland. Het was prima weer om te fietsen, dat hebben we dan ook iedere dag gedaan. Marjo we wensen je een mooie vakantie toe en blijven je volgen!
    Groetjes oom Hay en tante Truus

grubbenvorst,doejjjjj.

• 28 Mei 2009 - 13:56

Mieke:

Hoi Marjo!

Als je dit leest zijn jullie waarschijnlijk alweer terug...
    Leuk om jullie avonturen te volgen. Hopelijk is vervolg van de reis ook goed verlopen. Geniet ervan!
    groetjes Mieke