Alpine Crossing - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Alpine Crossing - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Alpine Crossing

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 December 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Zo, weer een paar daagjes verder waar, jaja moeilijk te geloven, geen internet was. Dat was afkicken...;)

Nou vanuit Rotorua zijn we verder gereden via een prachtig heuvelachtig (hoge heuvels) om na een half uurtje uit te komen bij Wai-O-Tapu. Nog steeds een vulkanisch gebied waar je continue de stoomwolken omhoog ziet komen. In dat gebied mag je ook absoluut niet van de uitgelegde paden wijken want voor je het weet zit je in een poel van 300 graden, niet aan te raden dus. Onze bus was lekker als eerste in het park en nadat iedereen entree betaald heeft konden we kiezen uit een wandeling van 1,5 - 2,5 of 3,5 km. Langs de vulkanische kraters, gebieden waar de grond ofwel zo enorm warm is geworden of door de zurwn aangetast is dat er een groot gat ontstaat, variërend van 1 mtr tot 20 meter en dan behoorlijk diep. Het hele gebied pag ermee vol en het stoom was dan ook overal te zien. Bubbelend water of modder en de lucht die naar rotte eieren rook. De stenen en ook het water hebben allemaal verschillende kleuren van rood, geel naar appelgroen (wat gebeurt als er sulfur mineralen onttrokken worden). Prachtige wandeling en als bonus bij de 3,5 km route uitzicht op een groot kratermeer, waarin zwemmen niet toegestaan is omdat het daar nog meer dan 100 graden is.
Om 10 uur moesten we bij de bus zijn en we hebben Eem groep doe zich prima aan de tijd houdt. Kun je niet ver lopen dan loop je niet zover en dat weet iedereen goed in te schatten, is overigens een heel vitale groep.
Met de bus naar de Lady Knox geyser. Het gebied heeft verschillende geysers sommigen actief en anderen niet. Er is er geen die op regentijd tijden vanzelf spuit dus wordt bij de Lady Knox veiling een handje geholpen door er om 10:15 zeepsop bij te doen.
In het gebied was vroeger een gevangenis, ontsnappen deed je daar toch niet want je verbrandde levend. Het verhaal gaat dat bij de Lady Knox het begonnen is met wen poel water. Toen gevangenen daar de was wilden doen begon ie ineens actief te worden en werden de onderbroeken omhoog gespoten. Dus toen realiseerde men dat het dus zo geactiveerd kan worden.
Nou bij de geyser aangekomen zaten de horde toeristen al klaar, dus wij dankbaar gebruik gemaakt van de achterste banken door erop te staan. Om 10:15 kwam er een parkmedewerker die dus eea over het gebied vertelde en toen dus biologisch waspoeder erin giette. Langzaam aan begon het te borrelen en beetje bij beetje spoot ie steeds hoger tot 10 mtr hoog zelfs. Leuk om te zien, rook ook lekker met die waspoeder en water was koud, wind stond goed zeg maar

• 18 December 2015 - 11:01

Jacqueline Kors:

Wat een mooi verhaal en foto's weer!

• 18 December 2015 - 20:40

Mam Gayka En PPap:

Dag Marjo,
    Weer een mooi verhaal en plaatjes, bij ons is alles goed we moeten dit weekend op twee huizen passen.
    Geniet er nog van.
    Groetjes Mam Pap en een poot en kus van Gayka.