Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo vanuit het Zuidereiland!

Eerst nog even een leuke Lord of the Rings tour meegepikt, eerst richting visitor centre om daar opgepikt te worden. Lopen we nietsvermoedend de straat over die is afgezet. Wij dachten allemaal parkeer regelaars maar bleek dat ze bezig waren met de opnames voor een nieuwe Seat auto reclame. Heb foto's op mijn ander toestel maar zou zo het type niet kunnen noemen. Geinig om te zien hoe dat gaat.
Naast de nieuwe auto rijdt een camera auto met een stellage er omheen gebouwd zodat ze van alle kanten kunnen filmen vanuit die ene auto. En dan weer terug rijden om tot steeds weer nieuwe opnames te maken. Geinig.

Toen kwam ons toerbusje snel genoeg en werden we eerst mee genomen naar Mount Victoria did hoog boven Wellington uitsteekt. Prachtig uitzichtpunt maar ook het punt waar de stukken 'out of the shire' gefilmd waren waar de hobbits moeten rennen om uit handen van de black riders te blijven. Daar werden we mee genomen in de wondere nepwereld van film maken. Mistmachines erbij en 's avonds filmen maken een bos gewoon een stuk enger en mysterieuzer. In dat bos hebben we drie plekken bezocht waar scenes opgenomen waren, met screenshots zodat we de precieze scène konden terughalen. Daarna zijn we naar het schiereiland Miramar gegaan. Daar zijn de Weta studios, opgericht door een echtpaar en Peter Jackson die LOTR en hobbit heeft geregisseerd. Klein begonnen maar na het overweldigend succes van LOTR en Hobbit is het booming. Ze werken aan special effects voor verschillende grote films zoals avatar, Kuifje 3D, etc etc. Daar hebben we de Weta Cave bezocht waar we een rondleiding hebben gehad door de ontwerpstudio en hoe de 'props' tot stand komen. Sta je ineens de knots van die grote witte Ork vast te houden...apart. En natuurlijk was Smeagel er ook.
Super interessant.

Daarna werden we weer in de stad afgezet en zocht ik in de leuke Cuba Street (waar ons hotel ook aan lag) een plek om snel te lunchen. Wat ik ook nog op mijn to-do-list had staan was een sushi restaurant waar de sushi gerechten op een lopende band voorbij komen. Zie je wat je lekker vindt pak je het eraf en betaal je, en ja hoor, die heb ik dus per toeval gevonden dus ✅ check. Lekker, leuk en snel.

Toen naar het hotel de koffer opgehaald en richting Ferry. Alles prima relaxed geregeld hier dus om 15:30 uur vertrokken we richting het Zuidereiland. Een supermooie maar wel winderige (het was nog rustig gisteren) overtocht via Cook Street naar het Zuidereiland. Dit lijkt vele malen uitgestrekter te zijn, mooie bergketen, daar kregen we een nieuwe bus met andere chauffeur en zijn we naar Nelson gereden.

Vandaag zijn we richting het Abel Tasman natuurpark gegaan. Supermooi gelegen aan de kust. Daar hebben we ons door de boot af laten zetten op een strand verderop en hebben we een wandeling over een bergje gemaakt naar een ander strand en zijn daar weer op de boot gestapt.
Zojuist met de groep naast het hotel heerlijk gegeten. Zalm dit keer, yum yum, zal moeten afkicken van de lekkere vis hier.

Nou morgen gaan we weer verder via de Pancake rotsen. Ben benieuwd.

Groetjes
Marjo

• 21 December 2015 - 16:59

Tante Truus:

Wat een belevenissen allemaal. Knap dat je dit allemaal aan ons doorgeeft. Zo kunnen we ons er het e.e.a. bij voorstellen.
    Hier zijn we druk met de voorbereidingen van de Kerst. De temperatuur is erg hoog voor de tijd van het jaar. Weer eens wat anders dan kou. Gisteren zijn we naar de Kerstmarkt in Keulen geweest. Oom Hay heeft er met een groep van Fortissimo een uurtje muziek gemaakt.
    Veel plezier nog en val niet van de rotsen!
    Groetjes, oom Hay en tante Truus uit Baarlo

• 23 December 2015 - 07:43

Sonja:

Ha Marjo ........ken allien mar zeggen der ik jaloers Bin (hahaha) ut wurd is tied det we samen op vakansie goan! Maar geniet der van megje ge het ut verdiend! Enne fijne fiëstdaag doar down under! En wies snel

• 24 December 2015 - 15:18

Tante Wilma En Ome Pierre:

Hallo Marjo

Wat weer een super vakantie zeg .De verslagen zijn heel fijn om te lezen .
    Wij willen jou vanuit Well hele fijne kerstdagen toe wensen en geniet
    nog een aantal dagen van je vakantie.
    Groetjes van ons allemaal