Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

11 November 2008 | Vietnam, Hanoi

Hoi hoi,

We zijn weer terug in Hanoi.
Gistermiddag zijn we naar Halong Bay gereden wat ten oosten van Hanoi ligt.

Dit is een prachtig natuurgebied waar rotsachtige formaties plotseling uit het water stijgen.

De legende zegt dat een draak dit veroorzaakt heeft en dat deze draak nog in de wateren ronddwaalt. Een soort Nessie (Loch Ness) maar dan van Vietnam.
Maar wij hebben ze niet gezien.

Het aantal toeristen boten viel vandaag harstikke mee, dus dat was een meevaller. Ook is het veelal mistig of zelfs stormachtig in dat gebied, maar wij hadden een stralend zonnetje. Dus al met al, hebben wij qua weer een superreis gehad, al waren de voorspellingen nogal spannend.

Tijdens de boottocht op Halong Bay zijn we naar een gigantische grot gegraven met Stalagtieten en Stalagmieten. Dit was een giga grot, en super mooi om te zien.

Daarna zijn we een stuk verder gevaren en konden we het water in plonsen. Sommigen hebben dat dan ook gedaan, waaronder ik. Dit was toch wel het mooiste 'zwembad' waar ik in gezwommen heb. Maar helaas ook daar kwam de draak niet te voorschijn.

Daarna een heerlijke lunch van verse vis (krab, garnalen, etc). Yummie yummie, dat was wel lekker en verser krijg je het niet.

Rond 14.30 uur waren we terug in de haven.

Rond 19.00 uur waren we terug op de 'afwerkplek' in Hanoi, ofwel ons hotel. Nu hebben we een kamer die niet aan de straatzijde ligt (is hier geen pluspunt, want je wordt de hele nacht wakker gehouden door het getoeter van de brommertjes). Deze kamer is wat beter, we hebben tenminste een badkuip (die helaas niet afgekit is, dus het water lekt er evengoed uit).

Morgen nog een dagje Hanoi, we gaan naar het Hanoi Hilton, de gevangenis waar in de tijd van de oorlog de Amerikanen gevangen zaten, ook McCain heeft er 7 jaar gezeten.

's Avonds gaan we nog naar een voorstelling van waterpoppen, lijkt me wel geinig om te zien en dat is typisch Vietnamees.

De dag erna moeten we om 11.00 uur weg naar het vliegveld en dan beginnen we aan de o zo fijne terugreis. Lekker 5 uur rondhangen op Kuala Lumpur vliegveld (Maleisie), bleh.
Maar ja, dan wel linea recta naar Amsterdam.

Al met al is de vakantie zeer goed verlopen. De kwaliteit van de hotels, liet echter zeer te wensen over, maar dat hebben we de reisorganisatie ook laten weten (nee, was geen Fox-Reizen).

Nou, ik weet niet of ik voordat ik terug ben nog internetten kan, zo niet dan stuur ik wel een afsluitmail als ik terug ben.

Nou, dan zie ik de meesten wel in de komende dagen.

Oh ja, ik heb net nieuwe foto's gedownload bij het vorige bericht. Ik probeer ze zo meteen om te zetten, maar als dat niet lukt, laat ik ze staan. Internet is hier namelijk gigantisch traag.

Groetjes
Marjo

• 11 November 2008 - 16:15

Chris & Herman:

Hoi Marjo,
    wij hebben je trip van kortbij gevolgd. De hotels konden blijkbaar wel beter. Gelukkig is het weer nog meegevallen want de berichten die we hier hoorden waren niet te best. Wij wensen je in ieder geval een vlotte terugvlucht. En dan maar weeral aftellen naar een volgend avontuur zeker? Groeten uit Antwerpen.

• 11 November 2008 - 17:56

Climmy:

Ha Marjo,
    Geniet van je laatste dagen vakantie. en alvast een goede terugreis. Komen binnenkort wel een keer op de koffie om de foto's van je avontuur te bekijken.
    Groetjes Climmy, en ook van Barry

• 11 November 2008 - 18:22

Tante Truus:

compliment voor je vakantieverslagen en tot slot nog enkele mooie foto's! Verder wens ik je een goede terugreis.Groetjes, ook van oom Hay.

• 11 November 2008 - 20:12

Mirjam:

Volgens mij heb jij het weer super gehad!! Een hele goede reis en tot snel ;) Groetjes, Mirjam

• 11 November 2008 - 21:28

Tante José:

nog een paar fijne dagen en dan...........goede terugreis Bedankt voor je boeiend reisverslag.

• 12 November 2008 - 08:03

Sonja:

Geniet van de laatste dagen en natuurlijk ook van de 5 uur rondhangen in Kuala Lampur je krijgt je tijd toch wel om. Alvast een goede terugreis en tot horens.
    P.s je verslagen waren TOP. Ik heb er echt van genoten.
    Groetjes Sonja

• 12 November 2008 - 11:24

Marie-José:

Geniet er nog even van en alvast een hele goeie terugreis gewenst!

• 12 November 2008 - 16:08

Marie-Jeanne:

Nou , Marjo, door jou berichten is het net of ik ook een beetje op vacantie ben geweest !
    Heel veel dank hiervoor.
    Een veilige terugreis gewenst en tot ziens !!

• 12 November 2008 - 19:15

Susan:

Hoi Marjo,

Je krijgt wat je verdient zeggen ze wel eens. Nou... bij deze.

Laat maar weten wanneer ik foto's kan komen kijken. Ben nu al benieuwd.

Een goede terugreis. (De volgende x ben ik weer aan de beurt.)

groetjes Susan

• 13 November 2008 - 07:15

Dora:

Vietnam hoef ik nu niet meer te bezoeken want door jouw ogen en straks de foto's ben ik al weer een stuk op de hoogte, want zo een reis, die zie ik mezelf niet maken! Het was weer een leuk verslag, ben nu als benieuwd naar de volgende reis ! Goede thuisvlucht en tot gauw.