Eerste dagen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 Mei 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Zo hee, met 1 zin heb ik jullie al kunnen boeien. Dat is weer makkelijk..hihi.Ik moest gaan, druk schema, je kent het wel.

Maarreh, zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik met nog 3 andere meiden naar de USA vertrokken. Eerst een rondreis en dan stappen we donderdag op een mega boot en varen we richting Bahama´s.

Enfin, eergisteren eerst met de trein naar Schiphol. Pap heeft me om 5.00 uur opgehaald en met de eerste trein richting Nijmegen gegaan om vervolgens over te stappen naar Schiphol. Prima verbinding, geen vertraging en fatsoenlijk kunnen zitten zonder dat ik mijn koffer op schoot en tussen mijn nek heb hoeven wrotten.

Daar aangekomen stonden de meiden al klaar om in te checken..jaaaa, we zijn toegelaten. Toen richting de gate gelopen voor de extra USA controle. Daarna het vliegtuig ingestapt en onderweg naar Atlanta. De landing was een beetje hobbelig, maar verder verliep de reis goed. Daar aangekomen begon het circus...de douane. Mam whatcha gonna do in the US. Gaat je niets aan, maar dat heb ik maar niet hardop gezegd. Maar vriendelijk de antwoorden gegeven en toen door naar de bagage. Deze ophalen, door de douane om vervolgens weer af te geven. Dan weer door een extra controle want ook daar mocht je weer geen vloeistoffen mee.
Toen met een treintje naar de gate, groot vliegveld. En daar aangekomen mocht je met je Starbucks het vliegtuig in...hoezo vloeistof. Nou, door alle douane gedoe hadden we daar geen tijd meer voor, dus het vliegtuig ingestapt en 1,5 uur later in Orlando geland.

Daar aangekomen onze huurauto opgehaald, waren ze nog aan het wassen. Eerst kregen we een VW maar zonder navigatie...hee mister, waar is ie. Dus een nieuwe gekregen met wel navigatie, een dodge. Waarom moet ik daar meteen aan Al Bundy denken. Een leuke blauwe mini van waar we onze koffers tenminste fatsoenlijk inkunnen proppen.

Toen bij het hotel aangekomen eventjes de pizza hut ingedoken om een hapje te eten en toen zzzzzzzslapen.

Gistermorgen dus geprobeerd of ze WIFI hadden en ja hoor, dus eventjes snel dit verslag gemaakt, maar nog niet afgemaakt.

Gistermorgen om 7.00 uur richting ontbijt, jaja, moet er vroeg bij zijn want we hadden gehoord dat het bij Universal Studios (Islands of Adventure) wel eens druk kon zijn omdat daar recentelijk een heel Harry Potter gedeelte geopend is.

Dus eerst een USA ontbijt met wafels en donuts en bagels. Dat ging er wel in.

Toen met onze Dodge naar het park, auto geparkeerd en met de roltrappen richting park.
Door de entree en meteen rechtsaf. Met onderweg nog ´Cat in the hat´ meegepikt te hebben richting Hogsmeade en Hogwarts (ik heb de Engelse versie gelezen dus daar moeten jullie het mee doen).

Supermooi gemaakt en wel al druk. Heel Hogsmeade is nagemaakt met Oliveander waar je in de rij moet staan om een toverstok te kopen.
Verder ook alle winkeltjes inclusief de Broomsticks bar was er. Je kon er ook Butterbeer kopen wat we natuurlijk geproefd hebben. Een lekker drankje, vooral marshmellow achtig. Toen richting Zweinstein Hogwarts. Daar was ook een attractie. Eerst door het kasteel lopen, nee niet zo´n enge mensen als in Mistery castle in Fantasialand. Maar langs de pratende schilderijen de spiegel van esired en ook de ingang naar Dumbledore´s kamer. Onderweg kwamen we hem nog tegen om vervolgens in het klaslokaal van defense against the dark arts bij de attractie uit te komen. Een achtbaan karretje en je ging naar een soort 3D simulator achtige ruimte waar je letterlijk het gevoel kreeg dat je vloog achter Harry aan. We zijn in het dark forest geweest en de dementors gezien, zelfs de womping willow kwam voorbij. Als je de films kent, dan was het echt een supergave attractie.

Daarna verder gelopen en o.a. de volgende attracties bezocht.
Jurassic Park, Popeye waterbaan (en daar wordt je tot de onderbroek nat), die andere waterbaan de Bilge rat barges.
Een hapje gegeten en toen weer terug richting Harry Potter, was zo´n gave attractie dat we nog terug wilden. Toen richting Super Hero Island waar de Hulk staat. Een gifgroene achtbaan die supergaaf is, maar wel iets is waar je toch wel achtbaan liefhebber moet zijn. En mochten Nancy en ik dat nu zijn...hihi.
Wij dus in de Hulk waar je looping na looping krijgt nadat je bent afgeschoten.
Met een mega brede glimlach stonden we op de dure foto die je na afloop kon kopen, niet gedaan.

Daarna nog in de Spiderman attractie. De vorige keer dat ik daar was, was die dicht.
Toen nog eventjes door de winikeltjes, kerstbal ge3kocht (jaja, kerstwinkeltje, ook hier) en terug naar de auto. Het park was vol, maar bij de attracties hoefde je niet lang te wachten, maximaal was 30 minuten, maar dat was bij Harry Potter en doordat je een leuke entree naar de attractie hebt doordat je door Hogwarts loopt was dat geen straf. Sterker nog, de 2de keer hebben we ons foto toestel meegenomen en toen hielden we de rij geregeld op.

Toen richting International Drive. Naast Wet n wild gekojmen, eventjes een supermarkt ingelopen en daarnaast natuurlijk een souvenir winkel. En ja, weer wat aan de vingers blijven plakken voor Guus (crocs, Mickey shirt, is allemaal al binnen).
Oh ja, en voor mezelf een tijdverdeler van de HarryPotter film.

Toen verder gereden en zijn we naar de Ponderosa gegaan om een hapje te eten. Dezelfde als waar ik toen had gegeten.
Daarna richting hotel waar we rond 21 uur aankwamen. toen nog eventjes een plons inhet zwembad genomen en toen zzzz slapen.

Vandaag staat Disney op de planning, Magic Kingdom.

Het weer is super hier.

Dus al met al...het leven heir is wel uit te houden.

• 08 Mei 2011 - 12:56

Jacqueline Kors:

Ooh wat leuk dat HP gedoe!!!

• 08 Mei 2011 - 18:51

Marlie:

Ooooh man, wat ben ik jaloers!!! :) Ik wil supergraag naar Harry Potterland :)

• 08 Mei 2011 - 18:58

Mieke:

Hee Marjo!

Altijd weer leuk om je reisverhalen te lezen! Super!
    Veel plezier en geniet ervan!

groetjes, Joost en Mieke

• 09 Mei 2011 - 06:15

Christa:

ben jaloers....
    Veel plezier!

• 09 Mei 2011 - 15:43

Angelique:

Als ik dit lees heb ik alweer zin om terug te gaan komt wel een keer.
    Fijn dat het niet te druk is in de parken. Amuseer je nog.

• 09 Mei 2011 - 15:44

Guus:

Bedankt tante Marjo voor de Crocs en het shirt van Mickey Mouse, je hebt toch nog tijd om aan mijn lijstje te denken.

• 09 Mei 2011 - 16:05

Harold En Alike:

Heee......snap weinig van het Potter verhaal, maar klinkt goed, in het warme Florida!!
    Van de Starbucks hebben we genoten!!
    Veel plezier!!

• 11 Mei 2011 - 09:24

Ingrid:

Ik ben helemaal niet jaloers hoor.......
    (zegt ze terwijl ze wel erg op Grumpy gaat lijken, LOL)

Geniet van je reis!!