Disney in de Caribean - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Disney in de Caribean - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Disney in de Caribean

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

12 Mei 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Zo, weer eens eventjes een teken van leven. Nee hoor, niet opgegeten door de alligators, maar geen wifi of geen tijd.

Inmiddels zijn we weer een paar daagjes verder dan het vorige verslag.
Toen was ik gebleven met de info dat wij die dag naar Disney gingen.

Nou, dat zijn we dus ook gaan doen, we waren rond 10.00 uur bij het Magic Kingdom Park van Disneyworld Orlando. Dit park is wel het bekendste park met het kasteel van Assepoester in het midden.

Daar aangekomen werd je al meteen opgeslurpt door de vrije blijde klanken van Disney, want tja, kwade gezichten willen ze niet. Dus het personeel is over/vriendelijk, eigenlijk te, maar hoort erbij.

Daar aangekomen vielen we meteen in een streetparty waarbij verschillende Disney figuren op de muziek van een DJ aan het dansen waren, o.a. Mickey, Goofy, Knabbel en Babbel, etc.
Ook de nieuwe sprookjes zoals Buzz Lightyear was er en zo´n figuur van de Incredibles.

Daar zijn we verder Adventureland ingelopen en verschillende attracties aangedaan. Het was wel druk maar het was goed te doen, wachttijden varieerden van 20/40 minuten, dat laatste bij de topattracties zoals Splash Mountain en Space Mountain (die kapot was, maar later op de dag het weer deed, en toen hadden we een zogenaamde Fastpass en hoefden we maar kort te wachten want we mochten zo door lopen). Verder ook in Peter Pan geweest en hebben we een Meet and Greet met Mickey en Minnie gehad....voelde me toch lichtelijk beetje groot tussen allemaal die kinderen, maar ach, je bent er maar 1 keer...och nee, mijn 2de keer.

De parade´s hebben we ook gezien, eerst de middag parade die een beetje tegenviel.
Verder ´s avonds de lichtjes parade die bijna gelijk was dan die van Parijs, behalve dat men natuurlijk hier weer eindigt met een praalwagen waarop de Amerikaanse vlag in vol licht stond en de adelaar ook. God Bless America....jaja, nu weten we het wel.

Daarna nog een soort foto´show op het kasteel en daarna werd het afgesloten met groots vuurwerk.

Om 23.00 uur zijn we het park uitgestrompeld, want de voetjes deden toen wel zeer. Met de monorail naar de parkeerplaats gegaan en daar in de treintjes naar onze auto. Je zou maar je auto kwijtraken....
Wij gelukkig niet.

Daarna waren we ook weer zo in het hotel.

Gisteren was onze reisdag. Rond 10.00 uur zijn we bij het hotel gegaan en via de tolweg eerst naar St Pierce gereden. Daar bijna aangekomen nog eerst een paar 100 insecten vermoord, want onze auto zag (eigenlijk ziet) er uit, niet normaal. Een compleet slachtveld van muggen. Maar ach, hebben ze weer wat te doen als we onze Dodge inleveren.

Toen zijn we via de Route 1 langs de kust richting Palm Beach gereden. Mega huizen langs de weg en in het rijkste gedeelte eten ze schijnbaar niet. Op iedere hoek hier kun je wel uit 4 restaurants of fast food ketens kiezen en net toen we rond lunch tijd aankwamen natuurlijk niet. Hebben we dan toch zeker 3 km gevonden zonder McDonalds....bel de krant.

Omdat de snelheden hier niet zo hoog zijn als bij ons, hebben we besloten om niet naar Fort Lauderdale te gaan (zal wel gelijk zijn aan Palm Beach) en zijn we richting de Keys gegaan.
Daar kwamen we rond 19.00 uur aan.
Daarna nog eventjes de omgeving van ons hotel op Key Largo bekeken, recht aan zee en hebben we in het hotel gegeten, met uitzicht op zee.

Het reisbureau had gezegd dat Key West hier nog zo´n 4 uur rijden vandaan was, maar bij het hotel zeiden ze dat het maar 2 uur was. Dus vanmorgen zijn we dan ook richting Key West aangereden. Een mooie weg langs vele eilanden en bruggen over water, vooral koraalblauw water.
Daar aangekomen zijn we de hoofdstraat ingelopen en kwamen we bij Sloppy Joe´s uit. Daarna een lekker ijsje (lees giga ijs) gegeten, dus de lunch was ook binnen. Toen zijn we per voet het eiland gaan verkennen. Foto´s geknipt en ook op het meest zuidelijke puntje. Zo´n 144 km van Cuba af, maar we konden het land niet zien. Toen rond 18.00 uur zijn we teruggereden en zijn we rond 20.30 uur wat gaan eten bij het Waffle House.

En nu dus eventjes dit verslagje in de lobby van het hotel.

Morgenvroeg gaan we eerst naar de Everglades en dan richting Miami. De huurauto inleveren en dan richting hotel. In South Beach (waar het art deco district) is hebben we met nog 7/8 andere meiden afgesproken die we daar treffen en die ook mee op de boot gaan.
Overmorgen gaan we de boot op richting de Bahama´s.

Vrijdags zitten we eerst op Half Moon Cay, een prive eiland, waar een concert op het eiland is.

Zaterdag zitten we op Nassau, het hoofdeiland van de Bahama´s. Daar gaan we een dagje naar Atlantis. Een mega hotel complex met een super deluxe waterpark erbij. Daar gaan wij dus naartoe. Je hebt daar een waterbaan waar je door een tunnel geschoten wordt waar de haaien rond omheen zwemmen (aan de andere kant van het glas dan).
Op de boot is geen wifi dus zal ik ook geen bericht meer sturen.

Kan dus zijn dat het morgenavond nog eventjes is, maar anders zal het pas volgende week zijn, misschien zelfs pas als ik terug ben. We komen namelijk de boot af en dan zijn we nog 1 dagje in miami en vliegen we alweer terug.

Het weer is hier prima. Zo rond de 27/30 graden.

Dus prima uit te houden.

Nou, dat was het dan wel weer. Bijgepraat..hihi.

Groetjes
Marjo

• 11 Mei 2011 - 05:45

Tessa:

Klink allemaal super Marjo! Uiteraard wens ik jullie héééééél veel plezier op de cruise!! Kan niet wachten op alle verhalen!
    ENJOY! en de groetjes aan de andere meiden!

• 11 Mei 2011 - 11:16

Wilma:

Hoi Marjo
    Het is weer toppi zo te lezen.Over het weer hebben wij hier ook niet te klagen.Nog een hele fijne vakantie en geniet ervan.
    Tante Wilma Ome Pierre

• 11 Mei 2011 - 11:28

Tante Truus:

Hallo Marjo,
    Leuk al die reisverhalen! Zo zie je nog eens wat. De foto van de 3 M's heeft wel wat.Afgelopen zondag waren we met de familie golven in Reuver t.g.v. de verjaardag van tante Ria. Wel leuk maar eigenlijk was het veel te warm . Vanmiddag gaan we je vader feliciteren. We feesten zoals je ziet ook wat af. Veel plezier nog en wordt maar niet zeeziek tijdens de cruise.
    groetjes, tante Truus en oom Hay.

• 12 Mei 2011 - 21:13

Marlie:

Heeey Marjo, wat een fascinerend verslag weer en erg leuke foto's, vooral die van jou en Mickey en Minnie. Geniet van de cruise en de mannen :)