- Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 April 2022 | Curaçao, Willemstad

Bon bini Curaçao

Bon bini

Nou hier zijn we dan, we mogen weer op avontuur. Oorspronkelijk een rondreis Noord-West Italië en Monaco maar die ging niet door in verband met te weinig deelnemers.

Toch wilde ik even weer op pad maar ja waar naartoe. Door corona is nog niet alles mogelijk. De laatste vakanties waren naar het koudere noorden en dit keer zou het wel lekker zijn om eens de zomer outfits te mogen inpakken. Kreta, Canarische Eilanden, ze zijn allemaal voorbij gekomen. Maar ja daar kan het eind april toch nog fris zijn en is veel nog dicht.

Hmmm toen viel mijn oog op Curaçao. Nog nooit geweest en de mogelijkheid voor snorkelen met zee schildpadden. Mooi weer gegarandeerd. Overdag 30 graden en ‘s nachts koelt het af naar 26 graden. Thermo ondergoed maar meegenomen zeg maar.

Nou zo gezegd zo geboekt, ditmaal via TUI om toch de zekerheid te hebben van een opvangnet mocht weer alles plotseling wijzigen in verband met corona.

Gisteravond alvast richting Schiphol gegaan en daar in de buurt geslapen. Om 7:00 vanmorgen liep ik Schiphol binnen, mondkapje weer netjes op waarmee ik de komende 12-13 uur een nauwe vriendschap mee zal hebben.

Het is weer wat drukker op Schiphol en de vlucht naar China haalde je er al uit voordat je het bestemmings bord zag, geheel ingepakt in tyvek pakken, mondkapje en spatscherm. Maar gauw door gelopen. Ik mocht mij melden bij gate D47.

Wat mij verbaasde is dat er weer vloeistoffen meegenomen mochten worden, althans op Schiphol dan. Dus met mijn flesje cola mocht ik zo het vliegtuig in lopen.

Misschien hebben sommigen het al gelezen maar gisteren is een vliegtuig van TUI uit de Dominicaanse Republiek naar Amsterdam uit voorzorg geland op Curaçao, krasje in de ruit. Dus Carglass moest gebeld worden. Het bleek nog een hele uitdaging om alle 300 passagiers in hotels onder te brengen maar zolang mijn kamer vanavond gewoon beschikbaar is heb ik daar geen moeite mee. Wat ben ik toch makkelijk hè[e-1f604]

Echter dat zelfde toestel zou mij naar Curaçao brengen….. plan B dus. Ergens in een hangaar hebben we nog een krap ouderwets vliegtuig staan die het nog deed, die hebben wij dus. Corona wat? Hier zitten we dus als sardientjes in een blik opgepropt om in een kleine 10 uur naar Curaçao te vliegen. Vooral vakantiegangers dus ook kinderen, baby’s en kleuters. En ja, die moeten dus op schoot de hele vlucht….ja de volle 10 uur. En zoals ik al zei die MOETEN, maar die van 2 willen niet. En ik heb natuurlijk het ‘geluk’ dat ik er zo eentje direct achter mij heb zitten en regelmatig een krijsende schoppende stoelmassage krijg. Dus al voordat de vliegtuig deur dicht was was het ‘entertainment’ al gestart. Krijsende kinderen die niet vastgesnoerd willen worden. Tegenwoordig heeft de gemiddelde vakantie ganger een kleine trolley als handbagage. Daar waren die vliegtuigen vroeger niet op ingericht. Dus bijna knallende herrie dat iemand de plek had ingenomen waar natuurlijk net iemand anders zat. Ik was gelukkig op tijd het vliegtuig in dus had mijn VIP bagageplek boven mijn hoofd al gereserveerd voor mijn rugzak en verder genoten van de show.

Ach het is vakantie dus ‘let it go’….

Er is geen entertainment als in schermpjes waar je films kunt kijken. Je kunt via je smartphone op air-fi waar je een beperkt aantal films hebt. Ook uit de oude doos. Dus ditmaal een langere reis zonder Frozen. MP3 speler dopjes in de oren en mijn foto lijst opschonen en alvast dit verslag schrijven.

Normaal kun je altijd wel zien hoe ver je bent maar nu dus niet. Even uit het raampje kijken kan niet want dat vliegtuig staat dus al in Curaçao.

Maar enfin de meeste kinderen hebben het inmiddels opgegeven en slapen of worden heel creatief door hun ouders getracht afgeleid te worden. De ene slaagt er beter in dan de ander. We hadden net al een heuse fristi fontein. Gelukkig zat ik aan de goede kant van het gangpad. Wist niet dat dat kon met fristi maar heb het met eigen ogen zien gebeuren :-)

Hey ga jevan mee naar Zandvoort aan de zee, liedje wat ik maar niet uit mijn hoofd krijg op deze vakantievlucht. Beetje nostalgisch gevoel alsof we met de bus op weg naar Lloret de Mar zijn. Elsa is niet in haar natuurlijke habitat zeg maar en het is goed vermaak.

Maar wat staat me allemaal te wachten deze week.

Morgen met een e-scooter door 4 districten van Willemstad.

Daarna even zelf rondstruinen in dat gebied.

De dag erna staat een hele eilandtour gepland de hele dag. Van de Christoffelberg tot de rum fabriek, het hele eiland over.

Dan een dagje richting klein Curaçao. Zo’n 2 uur varen van Curaçao waar een verlaten vuurtoren ligt en verder moet het mooi zijn voor te snorkelen.

En die dag daarna ga ik met de zeeschildpadden snorkelen, een Duits echtpaar doet dit waar hij fotograaf van is. Hele leuke verhalen van deze trip gehoord, passie voor het eiland en de dieren.

En dan de dag van vertrek heb ik nog niets gepland. Maar dat zal ook wel loslopen daar ben ik niet bang voor.


  • 20 April 2022 - 06:07

    Sonja Hoeijmakers:

    Ha, dut det megje van de e-scooter de groetjes van os……. Is en kei moije tour!!!! En klein Curaçao de muujte werd mar wal good smere!!! Verder geniet van ut veur os moije eiland

  • 20 April 2022 - 06:28

    Dian Mattheij:

    Gaaf Marjo! Geniet ervan!

  • 20 April 2022 - 09:41

    Nicole Van Dooren:

    Veel plezier Marjo! Geniet ervan! ☀️

  • 20 April 2022 - 09:41

    H.van Rensen:

    Geweldig Marjo!
    Geniet van deze waarschijnlijk prachtige reis.
    Groetjes, ome Hay en tante Truus

  • 20 April 2022 - 18:07

    Susan :

    Leuk Marjo!
    Mooi eiland, ben er ook eens geweest.

    Veel plezier weer!

    Groetjes Susan

  • 20 April 2022 - 18:58

    Ome Pierre En Tante Wilma:

    Hoi Marjo de heenreis was al een beleving maar nu mag je gaan genieten .Veel plezier,

  • 21 April 2022 - 08:16

    Hera :

    Veel plezier Marjo! Geniet ervan ☀️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Bon bini Curaçao

Weekje Curaçao

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2022

Home sweet home

24 April 2022

Dushi

21 April 2022

Islamd vibe

20 April 2022

Kleine wereld

19 April 2022

Marjo

Actief sinds 23 Feb. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 149227

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2023 - 19 Augustus 2023

Madeira

24 December 2022 - 30 December 2022

Kerstmis in Marokko

19 April 2022 - 25 April 2022

Bon bini Curaçao

06 September 2021 - 17 September 2021

Op zoek naar het Noorderlicht

28 September 2019 - 09 Oktober 2019

1001 nacht

06 April 2017 - 05 Mei 2017

Down Under!

16 September 2016 - 30 September 2016

Cycladen - Griekenland

07 December 2015 - 31 December 2015

Nieuw-Zeeland

26 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Hola amigos!

22 Oktober 2013 - 07 November 2013

Wie gaat er mee naar de dierentuin!

21 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Het land van de Salsa

29 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

India

06 Mei 2011 - 18 Mei 2011

Paradise Island

22 Mei 2009 - 29 Mei 2009

1001 nacht

23 Oktober 2008 - 14 November 2008

Vietnam part 2

23 April 2008 - 14 Mei 2008

Lama's en Inca's

Landen bezocht: