Rust - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Rust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 Mei 2008 | Peru, Cusco

Hola,

Eindelijk een vrije dag (een hele). Gisterenmorgen hebben we nog een city tour van Cusco gehad en zijn we nog even buiten de stad enkele inca-ruines gaan bekijken. Later in de middag hadden we vrij en ´s avonds afscheidsdiner. De helft van de groep is namelijk vandaag naar de Amazone jungle vertrokken. De andere helft blijft in Cusco.

Het afscheidseten was gezellig en de reisleider was behoorlijk opgelucht dat dit zo´n hechte groep was en niet dat we elkaar de ogen uitkrabben. Ik kreeg nog een vliegdiploma van de reisleider voor het bereiken van de Huayna Picchu top (als geintje).

Vandaag dan voor het eerst geen wake-up call. En ja hoor, ritme zit erin, dus om 7.00 uur klaarwakker. Nog maar even blijven liggen en toen toch maar opgestaan en rustig ontbijten. Daarna ben ik de stad ingelopen. Veel kerken en bezienswaardigheden liggen op loopafstand in Cusco. Ik ben nog naar het Inka museum geweest waar dus daadwerkelijke vondsten van de inka-periode lagen uitgestald. Interessant om te zien. Verder is hier nog veel kunst en kerken te bezichtigen, maar die heb ik al genoeg gezien. Dus maar gewoon wat wijkjes ingelopen en het is behoorlijk plakweer hier, wat er blijft dan behoorlijk wat aan je vingers hangen (ofwel genoeg gekocht).

Lekker op een balkon aan de Plaza de Armas (een van de mooiste van Zuid-Amerika) spaghetti gegeten. Dan kijk je je ogen uit. Veel kinderarbeid toch en veel zwerfhonden.

Dus Gayka (die vandaag jarig is, knook volgt nog) heeft het wat dat betreft beter. Nu zijn er in Peru trouwens enorm veel gezinnen die een hond als huisdier hebben en ook enorm goed met de beesten omgaan.

Morgen vroeg gaan we weer de Heilige Vallei in naar zoutvlaktes en een andere inca-ruine.

Het begint nu toch op zijn eind te lopen. Een gigantische leuke ervaring en vakantie tot nu toe. Nu de laatste daagjes nog en dan weer terug naar het warme Nederland.

Ps, hier is vandaag voor het eerst regen gevallen, maar toen zat ik lekker spaghetti op een overdekt balkon te eten).

Groetjes en tot de volgende keer maar weer!!
Marjo

• 11 Mei 2008 - 05:27

Harold En Alike:

Heee....
    Schiet alweer op zeg, voor dat je het weet ben je weer op weg naar huis!! Maar je kent het gezegde......gelukkig hebben we de foto's nog!!

grtz harold en alike

• 11 Mei 2008 - 05:27

Harold En Alike:

Heee....

grtz harold en alike

• 11 Mei 2008 - 07:01

Mam Pap En Gayka:

We hebben het laatste nieuws weer gelezen,we hebben de kaart en kados gekregen.Heel leuk.We horen wel hoelaat je woensdag aankomt

Gr Gayka Mam en Pap

• 11 Mei 2008 - 07:25

Hay En Truus:

Wat kan een mens gelukkig zijn met een rustdag als hij op vakantie is! Gisteren op de verjaardag bij Ria vertelde je moeder al vol trots over de mooie kaart die je gestuurd had. vandaag zullen we ze wel te zien krijgen als we jouw vader gaan feliciteren. Marjo geniet nog van de laatste vakantie-dagen en een goede thuisreis.Groetjes uit Baarlo

• 11 Mei 2008 - 08:35

Climmy:

Wat een verhalen zeg, leuk om te lezen. Veel meegemaakt en gezien dus, ben benieuwd naar de foto's. Alleen die foto van de cavia vond ik eng,iek.
    Geniet van de laatste dagen vakantie en tot het weekendje Maastricht.

Groetjes vanuit Velden

p.s. je mist nu wel de aspergesmarkt in grubbenvorst ;)

• 12 Mei 2008 - 09:47

Ankie:

Hey nichtje,

Wow, klinkt allemaal geweldig wat je daar allemaal meemaakt zeg. Ik hoorde pas eergisteren dat je een eigen site hebt, dus eventjes alles lezen.
    Enne dan lees ik over cavia's eten, lama's, bergen. Gaaf zeg.
    Geniet er maar lekker van!!!

Groetjes, je nichtje Ankie

• 12 Mei 2008 - 10:03

Angelique:

en nog aan het genieten van de laatste paar dagen. Je zult nu wel op weg naar Lima zijn denk ik. Het is toch allemaal wel snel gegaan die weken zijn zo om lijkt me vooral als je zoveel hebt gedaan.
    Gayka is al aan het wachten wanneer je thuis komt ik denk dat je dan uren moet voetballen om de schade in te halen, ik heb al een beetje overgenomen.

Dadelijk gaan we even naar Panningen naar de markt. Het is nog steeds heel warm hier maar vanaf donderdag word het geloof ik iets minder wl lekker met die vrije dagen.

Groetjes en nog een goede terugvlucht morgen.

Angelique