Cavia - Reisverslag uit Puno, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Cavia - Reisverslag uit Puno, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Cavia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 Mei 2008 | Peru, Puno

Weer even een korte update.

Vandaag weer vanalles gedaan. Om 7.00 uur vanuit het hotel vertrokken naar de haven van het Titicaca meer, het hoogst bevaarbare meer ter wereld (commercieel dan want als je een hoger meer hebt, kun je er natuurlijk gewoon een bootje inleggen en gaan varen).

Nee, niet gezwommen maar wel met de boot naar de Uros eilanden gegaan. Dit zijn eilanden die geheel bestaan uit riet. Zowel de fundering als de huisjes. De eilanden zweven als het ware. Wel raar om erop te lopen. Iedere 8 maanden moeten ze de fundering verhogen omdat de onderste laag aan het rotten is. Hier wonen de Uros volkeren. Een kleurrijk volk en vriendelijk volk. Natuurlijk nog een toeristisch tochtje gemaakt op een boot van riet, die verrassingwekkend stevig was.

Daarna verder varen richting Bolivia. Net voor Bolivia ligt het eiland Taquila. Hier wonen nog hele traditionele mensen. De mannen breien en fluisteren alleen maar en de vrouwen mogen alleen weven. Dus een beetje raar.
Ook hebben ze prachtige kleding aan. De mannen hebben een soort slaapmuts op. Is die helemaal rood dan zijn ze getrouwd, is hij half wit dan zijn ze single. En dan afhankelijk welke kant de flap uithangt kun je zien of ze verliefd verloofd of zoekend zijn.

Bij de vrouwen een soortgelijk systeem, maar dan een sluier met grote opvallende pompoms aan de sluier. Als die voor zitten zoekt de vrouw nog een partner en als ze achter zitten dan is ze getrouwd.

Het enige nadeel was dat het een behoorlijke klim was en meer dan 500 ongelijke traptredes omlaag. Dus hijgend op en af geklommen.

De hoogte begint meer mensen zijn tol te eisen. Tijdens de bootrit werd iemand onwel, dus die moest plat liggen. Maar de gids had dan ook continue een tas bij zich met EHBO spullen en weer die vieze coca-bladeren.

Rond 17.30 uur waren we terug. En toen kwam het, cavia eten.
Ik had wat hoofdpijn dus besloot het vanavond niet te pakken en het gewoon veilig op kip met kokos te houden.
Echter sommige waagden zich er wel aan en dat was schrikken (voor ons vooral lachen).

Jaja, Susan, ik moest meteen aan jouw verhaal denken.

Het arme dier wordt dus zodanig opgediend dat hij met alle beentjes wijd voor je klaar ligt op de bord. Dus zelfs met de slechste verbeelding kon je er niet langs dat het een cavia was. Het hoofdje zat er nog aan met de oogjes. Dus de eerste vieze gezichten zag je al en de eerste cavia's werden al terug gestuurd. Toen hebben ze de pootjes en hoofdje eraf gehakt om het minder op een cavia te laten lijken. Goed bedoeld, maar enkele dames durfden het niet meer aan te raken, dus die hebben een extra groot toetje genomen.

En wat was ik blij dat ik het niet genomen had. Dus ik haak bij deze af en laat deze culinaire lekkernij lekker aan mij voorbij gaan. Ik wil best e.e.a. proeven, maar dit liet wel heel weinig aan de fantasie over.

Morgen richting Cuzco en over 2 dagen gaan we naar de Macchu Picchu. Een nieuw wereldwonder, een inca ruine hoog in de bergen. Je kunt de originele 4 daagse inca-trail lopen, maar wij gaan lekker met de trein en bus.

Zo, en nu stop ik er weer eens mee. Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes
Marjo

  • 06 Mei 2008 - 07:08

    Angelique:

    Ik zou dat toch echt niet eten cavia, ziet er zo wel niet slecht uit op de foto maar het idee dat het cavia is bah.

    Voor de rest klinkt het allemaal super wat je meemaakt.

    Hier alles goed de prive tuinvrouw is ook op de struikheide geweest gisteren en de tuin ligt er weer mooi bij.

    Ben toen later naar Gayka gegaan het arme beestje zat voor de poort te wachten tot er iemand kwam voetballen dus heb hem flink moe gemaakt. Pap had geen tijd zat binnen aan de computer is tegenwoordig een beetje computergek en zat iets te typen voor jou.

    Volgende week gaan we naar het huis kijken in Koningslust ben benieuwd.

    Groetjes uit een warm Blerick en ik ga maar weer aan het werk.

    Veel plezier nog.

    Groetjes,

    Angelique

  • 06 Mei 2008 - 09:43

    Nancy:

    Heej meis, wat een verhalen weer! Klinkt allemaal erg indrukwekkend, leuk om te lezen. Klinkt best heftig dat van die hoogteziekte. Blij dat jij hier geen last van hebt.
    Geniet van je reis!

    Liefs, Nancy

    Enne, cavia hoef je wat mij betreft ook niet te serveren op een foto-bijeenkomst.....

  • 06 Mei 2008 - 09:52

    Dora Garson:

    Uh, ik word bij de gedachte alleen al draaierig in mijn maag! Dus we weten toch ook met onze ogen !! Hou het maar bij m'n champignonsoepje van Toos. Moet hele dagen werken want MarieJeanne is vrij. En het is hier hartstikke lekker weer ! Ach de volgende keer beter en de vooruitzichten voor Pinsteren zijn goed. Groetjes,

  • 06 Mei 2008 - 10:21

    Willem En Lea:

    Hoi hoi Marjo

    Zo te lezen heb je een geweldige vakantie en knap hoor in je uppie. En ook heel erg leuk dat iedereen je zo kan volgen wat je gedaan hebt die dag. Je vader vertelde het ons vol trots en gaf ons hierbij ook de site. Duurde wel weer even voordat we er iets op konden zetten want ik deed steeds iets fout. Slim he !!
    Typte eerst het verkeerde adres steeds in en daarna de achternaam steeds fout. Schrijf ook bijna nooit die achternaam van jullie he !! :)
    We hopen dat je nog fijne dagen zult hebben en we kijken gewoon iedere dag hier dan kunnen we zien wat je gedaan hebt. Vanavond laat ik Willem dit ook zien, moet hem ermee helpen want hij is nog aan het oefenen met zijn nieuwe laptop. Leuk he die mannen achter de pc.

    Heel veel plezier en fijne dagen .

    Groetjes Willem en Lea uit Posterholt.


  • 06 Mei 2008 - 10:55

    Kim:

    Je moet wel een ongelooflijk sterke maag hebben wil je dit zonder problemen naar binnen werken. IIiieeee!

  • 06 Mei 2008 - 17:32

    Hay En Truus:

    valt me tegen van jou Marjo! Ik had gedacht dat je dit avontuur met de cavia wel zou aandurven. Grapje.Het idee alleen al. Hou je maar aan de kip met cocos. Veel plezier verder en eet vooral gezond!

  • 06 Mei 2008 - 20:18

    Mirjam:

    He Marjo!
    Had je site doorgekregen van Angela, dus had nog wat in te halen! Leuk zeg, om al je verhalen te lezen, je maakt het wel mee! Jakkie, ik zie de hele tijd mn cavia voor me die ik vroeger had....haha.
    Geniet ervan, want voor je het weet zit het er weer op. Wij werken wel.. ;)
    Tot snel.
    Groetjes,
    Mirjam

  • 07 Mei 2008 - 20:41

    Hay En Truus Verbong:

    wij wensen jou een fijne vakantie toe
    in dat verre peru .
    heel veel groeten uit grubbenvorst.
    wij zullen jou berichten volgen.
    hay en truus verbong.

  • 07 Mei 2008 - 21:17

    Willem:

    welke willem, nauw die van lea,

    ik ben niet zo'n schrijver maar vind het leuk even iets van mij te laten weten
    Maandag gezellig met je vader naar een presentatie geweest. Moesten vroeg op en je moeder was dus ook al wakker.
    Ik lees dat je leuk hebt op je wereld reis. Als weer even tijd heb volg ik de andere reacties. Ik wense nog een verdere goede reis en veel ervaring op te doen.

    Liefs ( mag ik van Lea ) en groetjes, ook van Lea

    Willem.

  • 08 Mei 2008 - 08:04

    Hera:

    je maag draait ervan om!!!
    Geef mij de andere foto's maar.
    Wat een ervaringen, super. Het is echt leuk om het zo te kunnen volgen.
    Geniet ervan en we blijven het volgen.
    Groetjes, frans, hera, linda en marlie

  • 08 Mei 2008 - 11:37

    Christa:

    jakkiebah!

    Volgens mij heb je verder een topreis, dus klinkt heel spannend!

    het weer is hier ook tropisch, maar de delicatesse van het moment is weer gewoon asperges, geen cavia.... Hoewel, als ik mag kiezen!

    Geniet nog maar even lekker!

    Groetjes, Christa

  • 08 Mei 2008 - 13:55

    Lon:

    Hey Marjo,

    Cavia lijkt me echt heeeuuul vies! Zit hier in de zon met lekkere salade al bijna over te geven. Bleh.

    Hier alles goed, lekker druk want vorige week op Koninginnedag is dan eindelijk ons meisje ze geboren! Ze heet Kato en alles gaat geweldig. Mama's voelen zich super en kleine Kato ook.

    Geniet nog lekker en wij genieten hier ook een klein beetje mee van al die verhalen!

    Groetjes,
    Lon

  • 08 Mei 2008 - 14:58

    Mieke:

    Ha die marjo!

    Ik zou ook bedankt hebben voor de cavia. En al helemaal als ik hem zo op het bordje zie liggen...
    Gelukkig ben jij niet ziek van de hoogte. hou je taai en het ga je goed! knip maar genoeg foto's, je kunt er nooit genoeg van hebben ;-))

    groetjes uit een zeer zonnig Zaerum!!!
    Mieke

  • 19 Augustus 2008 - 08:20

    Gerda Van De Molengr:

    Hoi Marjo
    Ik ben er zelf nooit geweest maar ik herken veel van de foto's van mijn nichtje die er 3 mnd gewoond heeft en daar haar man heeft leren kennen
    gr. gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Lama's en Inca's

Peru in mijn uppie, wel met een groepsgezelschap rondreizen.

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2008

home sweet home

12 Mei 2008

Informatiedoof

10 Mei 2008

Rust

08 Mei 2008

Inca's

06 Mei 2008

Cavia
Marjo

Actief sinds 23 Feb. 2008
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 149704

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2023 - 19 Augustus 2023

Madeira

24 December 2022 - 30 December 2022

Kerstmis in Marokko

19 April 2022 - 25 April 2022

Bon bini Curaçao

06 September 2021 - 17 September 2021

Op zoek naar het Noorderlicht

28 September 2019 - 09 Oktober 2019

1001 nacht

06 April 2017 - 05 Mei 2017

Down Under!

16 September 2016 - 30 September 2016

Cycladen - Griekenland

07 December 2015 - 31 December 2015

Nieuw-Zeeland

26 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Hola amigos!

22 Oktober 2013 - 07 November 2013

Wie gaat er mee naar de dierentuin!

21 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Het land van de Salsa

29 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

India

06 Mei 2011 - 18 Mei 2011

Paradise Island

22 Mei 2009 - 29 Mei 2009

1001 nacht

23 Oktober 2008 - 14 November 2008

Vietnam part 2

23 April 2008 - 14 Mei 2008

Lama's en Inca's

Landen bezocht: