Informatiedoof - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Informatiedoof - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Informatiedoof

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

12 Mei 2008 | Peru, Lima

Hoi,

Zo, het laatste nachtje in Peru is aangebroken.
Gisteren zijn we nog met z´n 10-en naar de inca-ruine van Moray geweest in de Heilige Vallei en ook naar de zoutpannen van Salistas. Mooi en indrukwekkend met besneeuwde Andes toppen in de achtergrond.

Vervolgens zijn we nog naar een dorpje gereden waar een mooie kerk zou zijn. Weer zo´n arm dorpje, met een enorm mooi, verrassend kerkje. Toen we daar aankwamen was de kerk dicht, maar geen nood, want er kwam een mannetje aangespurd die de sleutel had. Dus mochten we er even rondkijken.

Er was ook een plaatselijke markt gaande. Mooie gezichten, je kon er naar de kapper, je kon je schoenen laten poetsen, etc. Veel oude vrouwtjes in traditionele kinderen, weinig toerisme nog. Dus het echte Peruaanse leven.

Vervolgens terug en toen zijn we nog even Cusco ingelopen. ´s Avonds hebben we met z´n 9-enen gegeten in een organisch restaurant (veel vegetarisch en biologisch verantwoord klaargemaakt). Daar hebben we bijna allemaal een Pisco Sour gedronken, de typische Peruaanse cocktail.

Vanmorgen moesten we om 9.00 uur van de kamer af, maar we konden de koffers in de opslag zetten. Dus nog eventjes Cusco rondgestruind voor de laatste indrukken. Het keek een beetje bedrukt qua weer, maar verder droog gehouden.

Om 11.30 uur naar het vliegveld vertrokken. Er kwam een taxi busje waar bovenop de koffers geplaatst werden. Zonder touw of welke afdekking dan ook. Dus bij een scherpe bocht, goed kijken en luisteren of je je eigen koffer niet naar beneden ziet donderen. En het begon toen ook nog te regenen ook.

Maar alles goed gegaan. Bij de luchthaven was het nog even spannend om te kijken wat voor gewicht erin zit omdat iedereen toch wel behoorlijk wat souvenirs aan de vingers is blijven hangen. Maar die van mij was 20,7 kg, dus iets minder dan op Schiphol (heb wat oud spul weggegooid).

De vlucht van ongeveer een uur ging goed. Het was voornamelijk bewolkt, met soms een onbewolkt stuk boven de Andes-bergen.

Rond 16.00 uur waren we in het hotel in Lima, waar we zo´n 17 dagen geleden ongeveer begonnen zijn.

Vanavond hebben we lekker gegeten aan de oceaan in een Amerikaans restaurant. Dus voor het eerst weer een sausje bij de frietjes (ketchup). Hmmmm, smaakte goed.

Morgen hebben we nog tot 15.00 uur vrije tijd en dan terug naar het vliegveld voor de lange zit terug naar Amsterdam.

Dan zit het erop. Ging snel voorbij die 20 dagen.

Peru is een aanrader. Een prachtig land met mooie landschappen, mooie en mystieke cultuur (vooral de inca´s) en mooie mensen. Cusco had vooral veel bedelaars (kleine kinderen maar ook oude opa´s en oma´s), maar hier in Lima is het weer gewoon een grote mega-stad mentaliteit. Dus arm en rijk woont hier langs elkaar.

Omdat we zoveel gezien en gedaan hebben in deze 3 weken, merk ik wel dat ik nu een beetje informatie doof ben. Ofwel, er kan niet veel info meer bij. Maar dat zal wel blijken door de foto´s wat we allemaal gezien en gedaan hebben.

Zo, ik ga eens stoppen. De laatste nacht (hopelijk) goed slapen en dan morgen richting Ollanda.

Groetjes en tot aan de andere kant van het water (ofwel in Nederland).

Marjo

• 13 Mei 2008 - 04:31

Harold En Alike:

Heeee....nou het zit er weer op......gaat razendsnel dus (voor ons dan) Een hele goede vlucht terug en we bellen je meteen op als je thuis bent!! (geintje) :-)

groetjes harold en alike

• 13 Mei 2008 - 05:20

Huub En José:

Ha Marjo
    bedankt voor je prachtige reisverslag.
    goede reis en ....tot ziens.

• 13 Mei 2008 - 06:33

Dora Garson:

Wat kan jij terugkijken op een indrukwekkende reis met veel indrukken, waar je zeker nog tijd voor nodig zult hebben om dit te laten bezinken. Wij hebben in ieder geval vanaf de zijlijn mee genoten en zullen dit zeker nog een keer samen met jou doen met foto's en verhalen. Fijn je straks weer veilig en in levende lijve weer terug te zien. Tot dan !

• 13 Mei 2008 - 07:29

Besouw:

wat een geweldige ervaringen, het was echt leuk om je zo te volgen! Goede reis terug!!En de kinderen kunnen niet wachten tot je komt zwemmem.
    Groetjes, Hera

• 13 Mei 2008 - 09:51

Kim:

Geweldig om dankzij je verhalen toch ook een klein beetje in Peru te landen en rond te reizen. Ben erg benieuwd naar de meer dan duizend (!) foto's...
    Hopelijk tot snel!
    Groetjes, Kim

• 13 Mei 2008 - 09:52

Hay En Truus:

Bedankt voor je geweldige reisverslagen.
    Tot ziens in Nederland.

• 13 Mei 2008 - 12:03

Bjorn:

Marjo, het was leuk om met je op reis te gaan, virtueel dan.
    Welkom in het zonnig nederland 24 C

• 13 Mei 2008 - 12:36

Gayka:

wanneer kom je nou eindelijk, ben het een beetje zat iedere avond hetzelfde rondje te lopen naar de Cremerstraat en dan is er niemand.
    Wel een geluk dat Angelique nog regelmatig met mij voetbalt maar ik wil weer meer voetballen het word nu toch weer wat koeler.

pootjes van Gayka

• 13 Mei 2008 - 20:38

Susan:

Nou, nou wat een verhalen allemaal. Heerlijk, ik heb er van genoten. En als je thuis komt weet je wat je te doen staat hè. Foto's sorteren/inplakken en dan kom ik ze van de zomer onder het genot van een wijntje of zo een keer bekijken.

groetjes Susan

• 14 Mei 2008 - 19:14

Pierre En Wilma:

Hoi Marjo
    Ik heb met veel plezier je berichten gelezen.Een indrukwekkende reis en ik denk dat je wel even alles moet verwerken.Misschien een kleine rust vakantie.Gr. Ome Pierre en Tante Wilma

• 14 Mei 2008 - 20:18

Hanneke Manders:

Hey Marjo,

Ik heb al je verhalen gevolgd en echt super!!! Petje af, geweldige vakantie met erg veel indrukken! Ik vind overigens wel dat je zware onderbroeken hebt ha ha! We spreken snel wat af!

Groetjes,

Hanneke

• 15 Mei 2008 - 10:26

Nancy:

Heej meisje,

denk dat als je dit leest je alweer terug bent van weggeweest. Wat vliegt de tijd toch hè?
    Zo te lezen heb je een supervakantie gehad, klinkt allemaal erg indrukwekkend! Wanneer is de fotopresentatie?
    Hoop je gauw weer te zien!

Hugs, Nancy

• 16 Mei 2008 - 14:52

Mieke:

Bedankt voor je geweldige reisverhaal!
    Hopelijk tot snel!
    Mieke