Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 Oktober 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Jaja, na een reis van 6.30 uur donderdagmorgen van thuis weg tot 7.00 uur 's morgens de dag erna, zijn we dan weer in Vietnam aangekomen bij het hotel. De reis is verder goed verlopen, overstap op Kuala Lumpur duurde wat lang omdat we zo vroeg waren dat bijna niets open was.Maar al met al is alles voorspoedig verlopen. We hadden een meevaller met de vlucht tussen Amsterdam en Kuala Lumpur (Maleisië). De buurvrouw van Harold & Alike bleek bij de Malaysia Airline balie te werken en die heeft toen geregeld dat we met z'n 4'en per 2 personen 3 stoelen hadden, dus konden we mooi de handbagage tussen ons inzetten. Op de vlucht van Kuala Lumpur naar Ho Chi Minh, zaten we net achter de business class, dus waren als een van de eerste het vliegtuig uit, wat ook weer een voordeel oplevert om langs de douane formaliteiten te komen.

Na een lange reis dus weer aangekomen op de luchthaven van Ho Chi Minh (Saigon). De luchthaven was behoorlijk gemoderniseerd tov 2 jaar geleden, maar de brommertjes zijn precies hetzelfde gebleven.Alles kan er op mee. 5 personen (nog niet gezien, maar die krijgen we wel te zien, of misschien is het zelfs al uitgebreidt, je weet het hier niet), hele matrassen gaan mee op de brommer, je kunt het zo gek nog niet bedenken.
En ik vroeger al problemen hebben met de boekentas die achterop moest en er wel eens vanaf vloog!!

Het regent op het moment, maar dat zou voornamelijk bij een bui blijven, dus we wachten af. Het regenseizoen loopt net af, dus er kan nog af en toe een flinke bui komen.

Nog steeds is het een gekrioel van brommertjes die zich overal tussendoor wringen (of het nu op de goede weghelft is of niet). Oversteken hebben we nog maar niet gedaan, moeten maar eens eerst een beetje geacclimatiseerd zijn.
Want dat oversteken is hier al een attractie op zich.

Gewoon lopen en vooral niet de brommertjes die eraan komen aankijken. Zij rijden wel om jou heen en als je gaat kijken, ga je twijfelen en kunnen ze je bewegingen niet inschatten. Op zich klinkt dat heel logisch, maar als je dan van beide zijdes tig brommers op je af ziet komen, dan is het toch even slikken. Maar ja, vorige keer is het goedgekomen, dus dit keer hopelijk ook.

Later vandaag gaan we met de groep eten, is wel zo gezellig om iedereen te leren kennen. De rest gaat vanmiddag al een wandeltour door de stad doen, maar op al die plekken zijn we al geweest, dus wij gaan lekker op ons gemak bijkomen van de reis.

Morgenvroeg gaan we met cyclo's (fietstaxi's) naar het Chinese gedeelte van de stad. 's Middags hebben we vrij.

Zo, ik ga er maar weer eens mee stoppen. Meer heb ik momenteel nog niet te vermelden.
Ik ga zo meteen een uurtje slapen, dan kunnen we er weer fris en fruitig tegenaan.

Groetjes en tot het volgende bericht!
Marjo

• 24 Oktober 2008 - 08:06

Tante Truus:

Hallo Marjo,
    Eerst even bijkomen van de reis en dan fullspeed met de cyclo's er tegenaan.Overigens regent het hier ook,
    dus treur niet om een buitje. Veel plezier gr. ook van oom Hay

• 24 Oktober 2008 - 08:45

Marie-José:

Nou, laat het avontuur maar weer beginnen en succes met oversteken!
    Veel plezier!

• 24 Oktober 2008 - 11:32

Sonja:

Ha Marjo,
    Kijk uit met oversteken. En veel succes verder, met het Vietnams avontuur.

• 24 Oktober 2008 - 11:39

Kim:

He wereldreiziger,

klinkt allemaal erg bekend in de oren met die scooters. Gewoon blijven ademhalen en lopen. Geniet van Vietnam!
    Groeten van een oud-Vietnamreizigster! :-)

• 24 Oktober 2008 - 13:56

Susan:

Hoi Marjo,

Wat heerlijk om weer weg te zijn, niet? Het avontuur kan weer beginnen. Ik zal met smacht je verhalen "aanhoren". (Hopelijk ben ik de volgende x aan de beurt.)

Ik wens je een hele fijne, mooie vakantie en doe voorzicht!

groetjes Susan

• 24 Oktober 2008 - 14:22

Bjorn:

Een fijne vakantie alvast. En geweldig omschreven over die 'brommertjes' echt herkenbaar. :D

• 24 Oktober 2008 - 16:42

Fam. Cornelissen :

Hoi Marjo
    Rust maar eerst goed uit want jullie zullen je energie nog wel kunnen gebruiken.
    gr. Tante Wilma ome Pierre

• 24 Oktober 2008 - 19:30

Mam-pap:

Hallo marjo
    Pak daar ook maar een brommer,dat kost minder motorrijlessen
    De uitslag van de ggd was goed,verder veel plezier
    Veel gr van gaika mam-pap

• 25 Oktober 2008 - 06:43

Angela:

Hoi Marjo, Fijn om te horen dat je veilig gearriveerd bent. Met Michael is alles goed gegaan. Veel plezier en verheug me op je volgende stuk. Ang

• 25 Oktober 2008 - 08:13

Hanneke Manders:

Hey Marjo,

Ja ja daar is ze weer onze wereldreiziger! Leuk zeg, ik ben weer erg benieuwd naar je verhalen!

Groetjes,

Hanneke

• 25 Oktober 2008 - 17:36

Climmy:

Leuk dat we weer kunnen volgen wat je allemaal meemaakt. Veel plezier, en regelmatig je slippers aandoen hè,met je mooie voetjes ;)
    Groetjes !!

• 27 Oktober 2008 - 09:41

Marie-Jeanne Hirdes:

Hallo Marjo,
    ik ben kei jaloers op al het mooie wat je ziet en de (zomer)warmte !
    Geniet van je prachtige reis. Ik verheug me al op je foto's.