Quy Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Quy Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Quy Nhon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

31 Oktober 2008 | Vietnam, Quy Nhơn

Hallo,

Nou, we zitten nu in een supersjiek hotel aan de Zuid-Chinese zee, in de plaats Quy Nong. Hier komen normaliter geen toeristen, dus waarom er zo’n sjiek hotel moet staan, is me een raadsel. Maar internet hebben ze hier tenminste wel. Dus maar even weer een berichtje.

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken vanuit Nha Trang. Vanaf nu dus nieuwe indrukken want hier zijn we nog niet geweest.

Onderweg zijn we een paar keer gestopt om te kijken bij een visolie (hier de basis voor ieder gerecht) fabriekje. Jammer dat je de stank niet mee op video kan zetten, want het stinkt behoorlijk.

Verder nog veel vissersbootjes gezien en hebben we bij een rijstveld gekeken hoe dat verwerkt wordt. Verder hebben we aan een strandje gegeten (jaja, loempia’s met friet). Nog even pootje gebaad in de zee.

Nog bij een oorlogsbegraafplaats geweest.

Je kunt ook merken dat het hier minder toeristisch is (dus nog lang geen Kreta). De kinderen zijn nog harstikke blij en op een punt stond ook een oud opaatje die helemaal dubbel lag toen hij zichzelf op de digitale camera zag. En maar lullen, maar we verstonden hem toch niet. Maar wel een geinig gezicht, want hij vond het helemaal prachtig zo’n groep westerlingen die de kinderen ballonnen en toetertjes gaven en hem ook op de foto wilden. Dat zijn nou de leuke Kodak-momenten.

Rond 17.00 uur bij het hotel aangekomen. Een 4-sterren hotel op een niet-toeristische locatie (logisch is het niet, maar dat zijn wel meer dingen in dit land en dat maakt het dan juist weer leuk).
Daarna een plons in het zwembad genomen en net in het hotel gegeten.

Morgen een lange reis-dag naar Hoi An. Ook staat er op het programma een kroepoek fabriekje, bamboe-manden fabriek/hangmat fabriek en My Lai (dorpje waar in de Vietcong oorlog het hele dorp uitgeroeid is. Dus weer een drukke dag voor de boeg.

Zojuist ook gehoord dat het plaatsje waar we in de Mekong Delta sliepen met een halve meter onder water staat vanwege de tropische hoosbuien. Dus net op tijd weg.
Dat moet een goed teken zijn.

Groetjes en tot de volgende keer!

Marjo

• 31 Oktober 2008 - 16:40

Liesbeth:

Ha die nicht Marjo,
    Wat leuk om jouw berichten te lezen. Ik ben nu samen met Roos bij mijn ouders op bezoek en zag jouw website op de computer. Bram en ik zijn ooit in Thailand geweest, dus het een en ander klinkt wel herkenbaar. Maar ik heb begrepen dat Vietnam lang niet zo toeristisch is (hoewel dit zo te lezen ook erg aan het veranderen is). Kun je daar net zo'n lekkere massages krijgen? En net zo lekker eten? Koop niet te veel neppers, veel plezier nog. Groetjes ook van mijn ouders, Liesbeth

• 31 Oktober 2008 - 18:48

Susan:

Hoi Marjo,

Nog niet afgezien en nu al zo'n luxe hotel. Is dit een voorteken van afzien?

Geniet er lekker van meisie. Ik ben jaloers...

groetjes Susan

• 01 November 2008 - 11:09

Hanneke Manders:

Hey Marjo,

Ben je op een luxe vakantie ha ha! Veel plezier en goed bezig met je reisverslag!

Groetjes,

Hanneke

• 01 November 2008 - 13:17

Fam Cornelissen Well:

Hoi Marjo
    Het is iedere keer weer leuk om je berichtjes te lezen.Ze zijn daar toch nog behoorlijk achter in de ontwikkeling maar het lijkt me wel leuk om dat ook is te zien.groetjes

• 01 November 2008 - 18:08

Gaika Mam En Pap:

hoi Marjo
    Het bevalt je weer goed
    Leuk om jou berichten weer te lezen.Wij houden Gaika goed bezig.Vanavond gaan we naar de oude buren naar het nieuwe huis kijken.Verder alles goed.
    Groetjes gaika mam en pap