Eerste indruk Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Eerste indruk Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Eerste indruk Peru

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 April 2008 | Peru, Lima

Zo, de eerste voet op Peruaanse bodem is gezet.
Na een vlucht van zo´n 12,5 uur kwamen we aan in Lima. Daar aangekomen, blijkt de eerste portemonnee van iemand in de bus al verdwenen te zijn. Echter niet door diefstal, maar diegene is hem verloren op schiphol al. Handig....

Qua verkeer zijn er weinig brommertjes. Wel taxi'busjes die tot de nok toe gevuld zijn. De deur wordt opengeschoven en er gaan er een paar uit en meteen weer in terwijl het busje nog rijdt. En qua plaats op de weg, het past allemaal net (maar je moet je hand er niet tussensteken, want dat past niet).

Bij de douane ook wel geinig. Je moet dan op een knop drukken. Wordt die groen, dan mag je doorlopen (wat bij mij dus was), wordt die rood dan controleren ze je koffer (terwijl ik bij touwtje trekken altijd hoopte op een rode lamp).
En dat is dan om de 20 personen ongeveer.

Verder valt het mee met het sneaker-trainingspakken-afritsbroek gehalte. Ik ben de jongste van de groep, maar verder nog geen rolators. In totaal 6 belgen en de rest Nederlanders (nog 2 andere limburgers).

En morgen Lima in. We kunnen uitslapen want we vertrekken pas om 9.30 uur. Waarschijnlijk een goedmakertje, want a.s. zondag moeten we om 4.00 uur al weg want de boot gaat om 8.00 uur. Alleen het is nog wel zo´n 4 uur rijden (en de wegen zijn niet overal even gelijk heb ik al gemerkt).

We hebben een Nederlandse reisleider die overbezorg is (hij heeft alle mogelijke medicijnen voor hoogteziektes al bij zich. We gaan namelijk in de reis op 1 dan van 2400 meter naar 5000 meter en weer dalen. En de Andes schijnt toch wat drogere lucht te hebben dan de Alpen. Ben benieuwd.

Zo, nu ga ik weer terug naar de kamer onder de douche en dan het bed in.

Klaar voor de verdere indrukken van Peru.

Groetjes
Marjo

• 26 April 2008 - 05:10

Claudia Ebbers:

Ha vakantieganger

Klinkt tot nu toe helemaaaal niet slecht!! Maar om 4.00 uur opstaan?!?!?!? Ben benieuwd hoe de vakantie verder verloopt! Veel plezier! Groetjes Claudia en haar mannen!

• 26 April 2008 - 07:21

Harold En Alike:

heeee.......
    Lekker zo'n lange vliegreis krijg ook al een flashback hehehehh!!
    spannend hoor, zijn reuze benieuwd, of het net zo is als Peking Express!!

veel plezier!!

• 26 April 2008 - 07:57

Angela:

Blij dat je veilig aangekomen bent! Geniet ervan, Ang.

• 26 April 2008 - 08:34

Kim:

Hallo Marjoleintje,

ben blij te horen dat je goed aangekomen bent. Succes met vroeg opstaan! (Aaargghh, moet er zelf niet aan denken.)
    Veel plezier...ik lees je avonturen vanaf de bank in Heerlen mee. :-)

• 26 April 2008 - 12:43

Hay En Truus:

Eerste gedeelte van de reis zit er op. Veilig aangekomen, nu kan het avontuur beginnen. Wij zijn net terug van een rondje wandelen en hebben het nu al warm. Dadelijk komt de fam. uit Leiden. Hanna en Tijmen blijven de komende dagen logeren, dus wij hoeven ons niet te vervelen!Marjo goede reis verder en veel plezier!

• 26 April 2008 - 17:18

Angelique Hendrix:

klinkt allemaal goed hopen dat de groep leuk is gelukkig dat de reisleider het allemaal goed bedoelt.
    Heb je sms je goed ontvangen en iets teruggestuurd weet niet of je die ontvangen hebt.

Heel veel plezier nog en de groetjes uit een warm grubbenvorst en een pootje van Gayka

• 26 April 2008 - 19:55

Mam En Pap:

ook wij kijken mee fijn dat je goed aangekomen bent angelique en ik hebben er ook een mooie dag van gemaakt gisteren een rondvaart op de grachten gemaakt in amsterdam nog met eieren bekogeld geworden maar hadden geluk dat de ramen van de boot dicht waren
    Verder een lekker visje aan de zee gegeten daarna 4 uur overde terugweg gedaan ivm drukte op de weg.

We wensen je veel plezier let goed op jezelf en we horen weer van je.

Groetjes,

pap,mam en natuurlijk een poot en een knuffel van GAYKA

• 26 April 2008 - 20:17

Pierre En Wilma:

Hoi Marjo
    Heb je mail gelezen lijkt mij een kei leuke reis die je nu maakt.Ik denk dat je veel te zien krijgt.Veel plezier op je verdere reis.