Dag 2 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Dag 2 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sydney

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 April 2017 | Australië, Sydney

Dag 2, al heel wat meer een stukje mens na een goede nachtrust.

Eerst uitgecheckt in het hotel om vervolgens naar mijn nieuwe Sydney hotel te verhuizen waar de rest van de groep einde dag zou aankomen. Nu zou dat 1,1 km van elkaar af moeten liggen ware het dat je wel de goede kant oploopt...:(
Maar ach het was al bloedheet en dankzij een vriendelijke dame die zag dat ik niet bekend was ben ik de goede richting opgestuurd. Dus via een omweg toch bij het hotel aangekomen waar ik mijn bagage gedropt heb en de bus in richting Ferry terminal, op naar Manly Beach, Sydney's meest noordelijke strand en oh zo gezellig. Dit vond ik persoonlijk leuker dan Bondi, leuke winkeltjes (ook weer markt) en een heerlijk visje gescoord en opgepeuzeld met uitzicht op het strand. Daar ook weer wat rondgestruind en terug de Ferry richting stad en toen meteen op een andere Ferry gestapt naar eerst het LunaPark. Een mini pretparkje voor kleinere kinderen. Maar een mooi uitzicht op de brug en opera house. Het lunapark is gratis entree en als je ergens in wikt moet je betalen. Ik was net op tijd voor de Disney-parade .... uuuhh smurfen-parade. Dus die nu ook in het echt gezien ;-)

Het lunapark staat eigenlijk gewoon tegen een rij appartementen aan. Nou zal daar de huur-of koopprijs niet al te min zijn want je hebt aan de ene kant een million dollar view op het Opera House en de brug maar je moet wel van kinderen houden zeg maar.....daar stikt het van onder je appartementje.

Nou vervolgens terug de Ferry op naar Darling Harbour.
Ook een superleuke wijk met heel veel restaurants en dagattracties zoals sealife, maritiem museum, madame Tussauds, etc.

Maar ik kon niet al te lang blijven want ik moest terug naar het hotel waar de rest van de groep zou arriveren.
Dus terug de Ferry op waar de avond in aantocht was en donkere wolken zich verzamelden. Toch maar even naar binnen verhuist toen de bliksem zich liet zien in de verte. Al is dat wel een prachtig gezicht zo boven de stad die net alle lampjes laat zien omdat het donker wordt.
Ineens begint het te waaien en komt de regen er met bakken uit.
Dus gezellig net zijn allen proberen te schuilen op Circular Quay. Ik kon niet te lang blijven dus ben naar mijn bushokje gesprint, gelukkig had ik mijn slippers aan dus plenzen toegestaan.

Klokslag 19 uur stap ik het hotel binnen.....blijkt de vlucht al twee uur eerder aangekomen te zijn dus ik heb tot nu toe alleen de reisleider en nog 3 andere personen van de groep gezien.

Morgenvroeg gezamenlijk ontbijt waar we wat meer info van de reisleider krijgen en die gaat dan een stadswandeling doen die tot +/- 16-17 uur zou duren.....uuhhh ik sla over want ik heb al eea gezien maar staat nog meer op mijn programma. Hopelijk morgen mijn eerste echte koala zien.
Volgens mij heb ik er nog nooit geen gezien. En zo ja, dan is dit de eerste in Australië :-).

Zo dat was het weer.

Howdee mate!

  • 09 April 2017 - 18:31

    Harold:

    Geweldig tot zover...ben benieuwd naar je reisgezelschap..!!!

  • 09 April 2017 - 18:44

    Kim:

    Heerlijk genieten daar van een prachtige stad en je eerste stappen op t avontuur dat Down Under heet! Veel plezier met de groep en je nieuwe avonturen! :)

  • 10 April 2017 - 01:47

    Tante José:

    Hoi Marjo
    Wij wensen jou weer een mooie reis toe. Geniet er van!
    Huub en José

  • 10 April 2017 - 11:39

    Jacqueline Kors:

    Hoi Marjo,
    wat leuk allemaal weer en wat een leuke foto's!!! Vooral die slapende koala, zo schattig!
    Veel plezier! Ben je weer met Fox? Wist de reisleider dat je er al was? In Japan kregen Frank en ik op ons kop omdat ze op ons op het vliegveld hadden staan wachten....wij waren er al een week maar dat was niet aan de reisleider doorgegeven. Niet zo'n leuke start!
    Jacq

  • 11 April 2017 - 18:52

    Alike:

    Hi Marjo,
    Wat een geweldig verhaal al... en mooie plaatjes. Je bent al helemaal thuis daar. Spannend hoe je reisgezelschap is. Heel veel plezier en geniet momentjes! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Actief sinds 23 Feb. 2008
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 149678

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2023 - 19 Augustus 2023

Madeira

24 December 2022 - 30 December 2022

Kerstmis in Marokko

19 April 2022 - 25 April 2022

Bon bini Curaçao

06 September 2021 - 17 September 2021

Op zoek naar het Noorderlicht

28 September 2019 - 09 Oktober 2019

1001 nacht

06 April 2017 - 05 Mei 2017

Down Under!

16 September 2016 - 30 September 2016

Cycladen - Griekenland

07 December 2015 - 31 December 2015

Nieuw-Zeeland

26 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Hola amigos!

22 Oktober 2013 - 07 November 2013

Wie gaat er mee naar de dierentuin!

21 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Het land van de Salsa

29 Juli 2011 - 11 Augustus 2011

India

06 Mei 2011 - 18 Mei 2011

Paradise Island

22 Mei 2009 - 29 Mei 2009

1001 nacht

23 Oktober 2008 - 14 November 2008

Vietnam part 2

23 April 2008 - 14 Mei 2008

Lama's en Inca's

Landen bezocht: