Dag 3 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Dag 3 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Dag 3 Sydney

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 April 2017 | Australië, Sydney

Hoi hoi, voor mij dag 3 in Sydney en nog steeds is het een geweldige stad.

Vanmorgen kennis gemaakt met de groep, 11 personen wat inclusief de reisleider is. Maarten uit Maastricht. Wel geinig een van de reisgenoten heeft hem als reisleider op een eerdere reis gehad, da's pas toeval. Maar al goed, allemaal mensen die alleen reizen behalve 3 Belgische vriendinnen. Na het ontbijt kregen we de briefing over het verloop van de reis en ook mogelijke excursies.

Om toch een totaaloverzicht van de stad Sydney te geven gaat de reisleider vandaag een stadswandeling doen die het gros van de dag in beslag neemt en morgen een wandeling bij Bondi Beach. Gezellig echter ben ik inmiddels geweest dus deze twee dagen trek ik gewoon mijn eigen plan en dat is ook geen probleem.

Dus na het ontbijt de bus ingestapt om de trein te nemen naar Featherdale Wildlife Park in Blacktown, formeel nog Sydney maar het is een goed 1,5 uur reizen vanuit het centrum, makkelijk te doen met openbaar vervoer hier.

Ik wil natuurlijk wel DE Australië foto hebben ofwel mezelf met een koala. Nu zijn er in Sydney zelf 2 mogelijkheden, 1 bij Darling Harbour maar daar waren de recensies niet heel positief en ook Taronga Zoo, een bekende dierentuin met uitzicht op de stad. Echter in colonne voor de koala foto en ze hadden maar een klein aanbod Australische dieren. En een olifant kan ik bij ons in de dierentuin ook zien. Dus daarom die andere keuze een van oorsprong priveparkje waar alleen Australische dieren zitten zoals koala's, Kangaroos, wombats, Tasmaanse duivels,krokodillen en dingo's (lijken honden maar zijn het zeker niet) maar ook heel veel vogels en ook slangen en spinnen....brrr.

Ook wel toeristisch maar nog te overzien qua horde toeristen.
Natuurlijk hier op de foto met een koala. Hij werd niet om je heen gehangen maar je mocht zijn votje vasthouden...wat een moppies zijn het.

Slapen zo'n 20 uur per dag om zich dan vol te stoppen met vooral eucalyptus bladeren. Die zijn eigenlijk giftig maar daarom hebben zijn die 20 uur rust nodig per dag...newsflash.

Maar ook de andere dieren waren mooi om te zien. De Kangaroos kon je voeren dus je kwam eigenlijk heel dichtbij de dieren, dat is ook de charme van dit park.

Krokodil zat gelukkig achter grote hek want het was een behoorlijke joekel.

Voor foto's van enkele dieren kijk bij mijn vorig verslag, daar hadden ze goed snel internet.

Daarna terug met de bus naar de trein en stap je in het centrum weer uit. Hier heb ik vandaag CBD doorgelopen ofwel het zakendistrict, ofwel tussen de wolkenkrabbers. O.a. Stadhuis en ook Queen Victoria Building. Tegenwoordig een luxe warenhuis maar vooral de moeite waard van binnen te zien.

Daarna volg je de meute Aziaten en kom je steeds meer Chinees geschrift tegen ofwel Hello Chinatown. Niet de grootste die ik ook gezien heb maar ook hier weer de typische Aziatische winkeltjes en restaurants waar ook de hele Peking eend lekker ligt te stomen.
Heel veel prulwinkeltjes waar de merken zullen we maar zeggen ECHT (goed nagemaakt) zijn ;-)

Een winkeltje met mierzoete taarten, ziet er mooi uit maar smaken voor geen meter. Bij een heel klein loketje stond een oudere dame een soort cakejes te frituren. Nou die had het het drukst van allemaal leek wel. Dus achteraan in de rij aansluiten.
Heerlijke wokschotel gehad uiteindelijk.

Vervolgens was het donker en ben ik richting Darling Harbour gelopen, een levendige 'haventje' met heel veel restaurants en winkeltjes omringd door wolkenkrabbers (waar dus ook de boerenleenbank zit voor alle oplettenden) en de Sydnische jaarbeurs zeg maar.

Daar vervolgens op de Ferry gestapt die je langs de skyline van Sydney weer op Circular Quay afzet waar ik de bus richting hotel genomen heb.
Weer een goed dagje besteed al zeg ik het zelf.

Wel fris gehad vandaag, na die plensbui van gisteren is de temperatuur even 10 graden gezakt.

Ach krijgen het nog warm zat deze reis.

Tot de volgende keer!
Marjo

• 10 April 2017 - 16:06

Simone:

Hee Marjo,

Wat klinkt dat weer heerlijk. De foto's zijn ook heel mooi. Als ik je verslag lees denk ik, ach was ik maar bij Jo in Australië. Nog heel veel plezier meis. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. :)

Groetjes
    Simone

• 10 April 2017 - 19:34

Harold:

ohhh geweldig vooral de Koala...moet gewoon familie van mij zijn...veel slapen en hangen!!!!!

• 10 April 2017 - 20:14

Dora: