Dag 4 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Dag 4 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Dag 4 Sydney

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

11 April 2017 | Australië, Sydney

Nou inmiddels alweer dag 4 in Sydney.

Vandaag even het echte centrum in geweest, tussen de wolkenkrabbers. Eerst bij Hyde Park een park in het midden van CBD. Daar staat het grote Anzac memorial. In eerste instantie om de 1ste wereldoorlog te herdenken maar ook voor alle overige Australiërs die hun leven voor het land gegeven hebben. Toen ik binnen was, begon er net een korte dienst. Dus even stil moeten zijn en met mijn verkoudheid is dat best een opgave maar is goedgekomen.

Vervolgens nog naast een monument van allemaal kogels, ook voor de oorlogen te herdenken. Van daaruit naar de St Mary's Cathedral gelopen, een mooie grote kathedraal. Toen richting Sky Tower, het hoogste punt van Sydney.
Van daaruit heb je een mooi overzicht op de natuurlijke havens die Sydney heeft, een van de grootste ter wereld. Mooi om te zien.

Vervolgens door het winkelgebied gelopen richting Darling Harbour weer. Hier zijn ook alle merken vertegenwoordigd zoals Gucci, Louis Vuitton, Nespresso, Michael Kors, etc etc. Alhoewel de Nederlanders meer van het 'kijken kijken niet kopen zijn' lijken de Aziaten het juist omgekeerd te doen want de tassen worden aangesjouwd.
Maar enfin, aankomende weken moet ik ook nog zakgeld overhouden dus heb het maar bij een flesje Ice Tea gehouden en een heerlijke verse perzik.

De reden dat ik weer richting Darling Harbour liep is dat daar achter weer de vismarkt ligt, ik rook het al toen ik in de buurt kwam.....hmmmm je zou er maar wonen.
Maar je kijkt je ogen uit wat ze daar allemaal hebben, zee-egel, king krab (hele grote), forellen in diverse groottes, inktvissen, garnalen, kreeften en soortgelijken. Zelfs lekkerbek en vissticks ;-).
De eettentjes zaten helemaal vol met vooral Aziaten. Ik had even het gevoel nog in Hong Kong te zitten.
Maar natuurlijk ook een heerlijke vis als lunch/diner gehad ook. Verser kan het niet want dan zou ie nog leven.

Toen weer terug gewandeld richting stad en daar even in een drukke winkelstraat op een bankje gekeken en mensen gekeken, ook leuk hoor. Er was een straatmuzikant bezig met leuke jazz achtige muziek dus het was wel uit te houden.

Vervolgens terug richting park nog even langs de bibliotheek en nog wat imposante overheidsgebouwen om weer bij Circular Quay te eindigen. Daar heb ik de bus gepakt naar het hotel waar ik dit verslagje weer zit te typen.

Morgen gaan we vanuit Sydney naar de Blue Mountains, een berggebied zo'n 3 uur van Sydney.

Nou tot morgen waarschijnlijk.

Groetjes
Marjo

• 11 April 2017 - 13:14

Jacqueline Kors:

Hoi Marjo,
    zo te lezen liggen er nu aardig wat voetstappen van jou in Sydney! Veel plezier morgen in the Blue Mountains!
    Jacq

• 11 April 2017 - 13:27

Mariëll:

Tjonge, geen zeehonden gewenst in het memorial?

• 11 April 2017 - 13:28

Gaudia:

Je hebt er weer een leuk dagje opzitten!
    Blue Mountains is echt heel gaaf. Zo mooi daar. Heel veel plezier daar.

• 11 April 2017 - 20:22

Mirjam:

Wow Marjo, wat heb je al een hoop gedaan, gaaf hoor! Leuke kiekjes en verhalen! Heel veel plezier verder, op naar de Blue Mountains! hartelijke groetjes Mir.

• 12 April 2017 - 20:06

Henk:

Hoi Marjo,
    Nu zul je ook wel begrijpen dat ik aan die stad verknocht ben. Vismarkt is echt een attractie met alle Aziaten die aan grote visschotel zitten.
    Je raakt niet uitgekeken en wij vonden het reizen met de ferries ook geweldig.
    Had je ook zoveel golfslag op de ferry naar Manly Beach, bij ons waren de mensen voorop de boeg lekker gedouched.

Geniet nog maar van je avontuur.

Groetjes

Henk

• 13 April 2017 - 08:42

Harold:

Jee wat een tempo heb je erin zitten!!! ;-) Een prachtige stad Sydney...ben benieuwd naar de Blue Mountains!!