Dag 1 - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 September 2021 | Noorwegen, Tromsø

Dag 1

Gisteravond met de trein naar Schiphol om de dag erna relaxt na een rustig ontbijtje op tijd op de luchthaven te zijn. Advies was drie uur van te voren aanwezig te zijn maar op de Schiphol app stond twee uur. Daar aangekomen is het hele team (behalve de coureurs zelf, van Alfa Romeo F1 in aan het checken (niet naar Noorwegen hoor). Dus het kan even duren….maar ik heb vakantie.

Eerst vlucht van Amsterdam naar Kopenhagen. Een vlucht van een goed uurtje. Daar bijna aangekomen roepen ze om dat eerst de passagiers voor de vlucht naar New York en de vlucht naar Trondheim (ik dus ook) het vliegtuig mogen verlaten omdat zij een korte connectie hebben voordat de volgende vlucht gaat. Ik wens de passagiers naar Nee York veel succes want die moeten nog door de douane ook nog en hebben een half uurtje maar. Maar niet alles is veranderd door Corona, zodra het lampje stoelriemen om uitgaat hoor je een en al geklik en springt bijna het hele vliegtuig uit zijn stoel…..wordt druk in New York en Trondheim, sommige dingen heb ik dus niet gemist. Maar mijn volgende gate was maar 4 minuten lopen dus niets aan de hand.

Behalve overal de desinfectie palen, de doekjes die je meteen bij entree vliegtuig krijgt en een mondkapje op is er weinig veranderd tov voor Corona. Behalve dat bij de veiligheids briefing met ook vermeld dat je eerst je mondkapje moet verwijderen alvorens je zuurstofmasker op te doen, in case of emergency.

Op de vlucht naar Trondheim mocht je alleen met medisch mondkapje in het vliegtuig. En nu dus op naar Noorwegen.

Nou daar zitten we dan, opgepropt in een bomvol vliegtuig als sardientjes in een coronablikje. Ditmaal in het vliegtuig in Kopenhagen wachtend op de vlucht naar Trondheim om daar na een paar uurtjes weer om het laatste vliegtuig in te stappen met een kleine tussenlanding in Bodo hopelijk aankomend in Tromso. Vanwege Corona is mijn rechtstreekse vlucht geannuleerd en mag ik via wat omwegen vliegen. Ach dan halen we de schade van anderhalf jaar niet vliegen weet in. Als we er maar komen.

Nou na 4 keer opstijgen en landen ben ik dan geheel volgens schema op de luchthaven van Tromso gearriveerd. So far so good, ware het niet dat de agent tegen de huurauto verhuurder vergeten was te zeggen dat ik dus wat uurtjes later zou arriveren dan voorheen gepland, ofwel die waren dicht en op het telefoonnummer wat daar stond was ook niemand te bereiken. Dan maar een taxi naar het hotel genomen en van daaruit naar de reisorganisatie gebeld. Morgenvroeg maar het nummer proberen en dan maar de auto ophalen. Niets aan te doen nu.

Dus koffer gedropt in het hotel, supermarkt gevonden en nog even rond gelopen en toen vond ik het wel welletjes voor vandaag.

Hopend dat morgen de auto gewoon nog op me staat te wachten. Want het is anders wel ver lopen.

• 06 September 2021 - 22:34

• 06 September 2021 - 22:38

Ww

• 06 September 2021 - 22:42

H.van Rensen:

Wat een gedoe. Het is te hopen dat de rest van de reis wat soepeler verloopt.
    Groetjes oom Hay en tante Truus

• 06 September 2021 - 23:03

Kim:

Sodeju, je moet er wel wat voor over hebben

• 07 September 2021 - 13:12

Simone:

Nou, je moet er wat voor over hebben, maar je bent er.

Heel veel plezier en ik hoop dat je auto er staat.