Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Nazca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 April 2008 | Peru, Nazca

Vandaag zitten we in Nazca. Nog steeds in de woestijn. Vanmorgen zijn we eerst naar de Chauchilla begraafplaats geweest. Omdat het in dit gebied per 2 jaar zo n 35 mm regent, is het een heel droog gebied. Op deze begraafplaats kun je graven zien waarin nog goed bewaarde mummies liggen. Door het warme weer blijven deze nog goed en je ziet er dan ook verschillende met nog een stukje vel over de botten. Verder loop je tussen de graven door en zie je af en toe een stukje bot. Heel indrukwekkend.

En daarna door naar het vliegveld in Nazca. Met een klein cessna vliegtuigje voor 4 personen opgestegen en over de nazca lijnen gevlogen. Dit zijn lijnen die de inca s gemaakt hebben en die men tot op heden nog niet geheel kan verklaren. De meest logische verklaring is dat het een grote astronomische kalender is. Het zijn grote figuren die in de woestijn uitgekerfd zijn. Vooral dieren figuren. Voor ieder sterrebeeld is er een. En hoe kan het ook anders, drie maal raden wat dit van mij is......Hond (u mag door voor de wasmachine).

Een hele aparte ervaring in zo'n vliegtuigje. Beetje wiebelig en om de figuren te zien maakt het vliegtuigje soms een behoorlijke bocht. Dus een sterke maag vereist (en die had niet iedereen, dus de zakjes boden uitkomst). Maar in ons vliegtuigje ging alles goed.

Gisteren was er een vliegtuigje dat een noodlanding moest maken en een van onze bus moest een herlanding maken omdat de eerste poging te veel zijwind hadden.

Leuk om mee te maken en in ons vliegtuigje was het zo van ' nog een keer' .

Daarna terug naar het hotel om snel je spullen achter te laten en dan weer op pad. Ditmaal werden we boven in de woestijn (Andes) achtergelaten en met de mountain bike omlaag. Daar maak je behoorlijk wat vaart. De jongeren voorop, ik moest de kopgroep verlaten omdat 2 keer mijn trapper er af viel (kleinigheidje blijf je houden). In 1,5 uur waren we terug in het hotel. Mooie vergezichten en de zon onder zien gaan in de Andes. Naast de goudmijnen (jaja, die heb je hier nog volop in werking) in volle vaart naar beneden en toen door de lokale wijk (o please laat mijn trapper die er inmiddels nog een keer vanaf was gevallen, er hier niet afvallen). Gelukkig is dat niet gebeurd, want het is toch een behoorlijk arm gebied.

Vanavond gegeten in het dorpje Nazca. Daar kregen we nog een toegifte van de panfluit muziek.
Morgen om 6.30 uur vertrekken want we hebben een reis van 10 uur voor de boeg. Nu gaan we de hoogte in, ben benieuwd.
Het wordt dus coca bladeren kauwen en coca thee drinken (jawel van dezelfde plant als cocaine wordt gemaakt, maar het is het beste middel tegen de hoogte).

Zo, dat was het dan weer.

Tot de volgende keer!!

Hasta luego!!

Marjo

• 29 April 2008 - 05:33

Claudia Ebbers:

Jee Marjo,

Wat maak je toch een hoop mee in zo'n korte tijd! Geweldig! Klinkt allemaal weer errug goed! Wat een land! Veel plezier op de hoge hoogtes!

Groetjes Claudia en mannen

• 29 April 2008 - 05:37

Harold En Alike:

Ola!!
    Wauw....heftig weer, hoop dat je flink wat foto's hebt gemaakt van de begraafplaats :-) erg intersant!!. We zijn ook reuze benieuwd naar de uitwerking van de coca blaadjes! hehehehh..

Groetjes Harold en Alike

• 29 April 2008 - 05:37

Harold En Alike:

Ola!!

Groetjes Harold en Alike

• 29 April 2008 - 06:54

Dora Garson:

Ik vind het allemaal behoorlijk avontuurlijk, doe het je niet na, maar het past wel bij je! Klinkt in ieder geval zeer veelzijdig. Veel succes in de hoogte en ...... goed kauwen !! Groetjes,

• 29 April 2008 - 07:04

Angelique:

Klinkt wel ruig zo'n vliegtuigjes en het spinnen heb je niet meer nodig je kunt er toch mountainbiken.

Klinkt allemaal erg leuk en je verveeld je niet zo te zien.

Nog een paar uur hier en dan lekker weekend gelukkig.

Is wel leuk om dat allemaal te lezen.\
    Mam en Gayka zijn gisteren nog geweest Gayka heeft boven wat liggen kuiten.

Groetjes uit een regenachtig Blerick .

Angelique

• 29 April 2008 - 07:05

Nancy:

Nou meis, jij maakt nog eens wat mee! In vergelijking daarmee is het hier maar beresaai....;-)
    Je wordt toch high van de coca? Of werkt het zo goed dat je door de high low wordt en dat dat dan weer gunstig is op grote hoogtes (volg je me nog......?)
    Anyway, geniet er van! Kijk uit naar je volgende verhaal.

Knuffel, Nancy

• 29 April 2008 - 07:26

Kim:

Marjoleintje, zo te lezen verveel je je geen minuut! Cool...
    Kauw ze. :-)

Groet, Kim
    PS. Die heel gewoon Koninginnedag moet werken en ook Hemelvaart...jaja :-)

• 29 April 2008 - 11:05

Mam En Pap:

wat maak je toch een hoop mee Leuk om te lezen.Wij zijn bloemen gaan halen in Lom met ons busje,beter dan eencessna.Veel plezier Gr mam en pap

• 29 April 2008 - 16:24

Pierre En Wilma:

Hoi Marjo
    Het is gewoon een aardigheid om te lezen wat je allemaal meemaakt.Volgens mij moet je als je terug komt nog een luiervakantie boeken wat je bent wel actief.gr.Ome Pierre en Tante Wilma

• 30 April 2008 - 12:13

Marlie:

Hoi Marjo,

het klinkt echt geweldig allemaal! Ik heb dan wel twee weken vakantie, maar daar gebeurt toch iets minder dan bij jou hihi. Ben erg benieuwd naar alle foto's. Maar het voelt wel alsof ik het zelf bijna meemaak door je verhalen. Kan niet wachten om de coca-ervaringen te horen.
    Veel plezier nog!

Groetjes Marlie

• 30 April 2008 - 21:16

Hanneke Manders:

Hey Marjo,

Klinkt wel allemaal super gaaf zeg! Ik ben ieder geval errug trots op je berichten! Echt super goed, je leeft helemaal mee, alleen het schrijven zou ik je al niet na doen ha ha! Veel plezier! En gedraag je he!

Oh ja, ook nog gefeliciteerd met de koningin!

Groetjes,

Hanneke

• 01 Mei 2008 - 12:17

Mieke:

Ha die Marjo!
    Ben superblij voor je dat je het naar je zin hebt. Hoe gaat het in de groep? Zijn het aardige mensen? Ik vind het erg leuk om op deze manier met je mee te reizen, maar in het echt is het natuurlijk vele malen leuker!
    Geniet ervan!
    groetjes Mieke