Melbourne - Reisverslag uit Werribee South, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Werribee South, Australië van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 April 2017 | Australië, Werribee South

Melbourne vs Sydney

Zo inmiddels kunnen we Melbourne ook aanvinken.
Na een prima vlucht van Hobart naar Melbourne aangekomen aan de zuidkust.

In het vliegtuig zat ik naast een Rotterdammer die al 18 jaar op Tasmanië woonde, hij ging zijn zoon opzoeken in Adelaide. Hij vond het weer eens gezellig om Nederlands te brabbelen want zoveel wonen er niet op dat eiland.
Gezellig

Maar in Melbourne aangekomen stond alweer netjes een bus klaar om ons naar het hotel te brengen. Na een goede 30 minuten zaten we dan in het centrum. Daar hadden we een beetje een spontane actie bedacht en zijn we met 6 van de groep (incl reisleider) naar een Australian football wedstrijd gegaan in het immense Ethidad Stadion waar zo'n 53.000 mensen in kunnen. De lokale derby Collingwood (magpies) tegen St Kilda (saints).
Wat een leuke ervaring, nadat ik van een van de mannen een spoedcursus regels van het spel uitgelegd had gekregen was het vrij simpel te volgen. Het is een soort handbal/voetbal/rugby combinatie zeg maar. Als je heel behendig en snel bent dan heb je geluk, anders wordt je op alle fronten getackeld.
De wedstrijd was eentje van de 'eredivisie' en ook nog bepalend wie zou degraderen of niet.
Maar desondanks zitten de supporters gewoon door elkaar en niemand die daar vervelend naar elkaar toe doet. Zo'n stadion loopt ook heel vloeiend en rustig leeg, geen geduw en getrek. De wedstrijd duurde al met al zo'n 2,5 uur. Echt gaaf om te zien.

Vooraf was ik nog even over de Queen Victoria markt gelopen, een soort Beverwijks bazaar maar met ook veel vlees, vis, groente en fruit. Van afleveringen van Masterchef wist ik dat je makkelijk kunt verdwalen dus even goed in de gaten gehouden hoe ik gekomen was.

Toen terug gelopen naar ons hotel en onderweg nog bij de Indonesiër geweest eten..yum yum.
Daarna nog een drankje in de pub en toen naar bed.

Klokslag 0:00 uur Australische tijd kwamen er al berichtjes op mijn telefoon binnen om mij voor mijn verjaardag te feliciteren.

Vanochtend toen ik beneden kwam heeft de groep voor me gezongen en kreeg ik ook nog eens cadeautjes. Bofkont.

Nou toen we dat achter de rug hadden zijn we met zijn allen op de tram gestapt die hier in het centrum gratis is. Stukje met de tram on bij onze fietsen te komen want vandaag hebben we een fietstoer door de stad gemaakt van 4 uur. Freddy heeft ons al fietsend de stad leren kennen.
Een groep Nederlanders vertrouwde hij wel dus we waren al snel op pad en zijn langs alle highlights van Melbourne gekomen. Onderweg iedereen op een lekker (maar duur want Australië is een duur land) koekje, hoort erbij hè.

Weer een hele andere stad dan Sydney. Heel veel internationale invloeden en heeft wat meer Europesere invloeden.
Tussen de twee steden heerst dan ook flinke rivaliteit.
Ik zou niet kunnen kiezen.

Melbourne is veel hipper met graffiti door de hele stad, overal leuke restaurantjes, foodtrucks en ook mooie sierlijke wolkenkrabbers, niet de standaard blokkendozen.

Sydney daarentegen lijkt wat minder druk wat uitgestrekter.

Ik ben er dus nog niet over uit.

Maar enfin, na de fietstocht zijn we nog een hapje gaan eten aan de Yarra River en heb ik mezelf getrakteerd op een Lobstsr Roll ofwel broodje kreeft...yum yum yum.

Daarna heb ik mijn eigen plan getrokken en flink wat kilometers door de stad gemaakt. Oa bibliotheek, parlementsgebouw, etc.

Moe en voldaan dus mijn verjaardagsfeestje in Melbourne gevierd zeg maar.

Morgen staat ons eerste busdagje op de agenda, vanaf nu begint onze roadtrip naar de outback dus zal het alleen maar heter worden (beter dan sneeuw in Limburg

• 17 April 2017 - 14:12

Jacqueline Kors:

Van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat iedereen aan je verjaardag dacht/ denkt!!!
    Veel liefs,
    Jacq

• 17 April 2017 - 14:12

Jacqueline Kors:

Veel liefs,
    Jacq

• 17 April 2017 - 15:32

Harold:

Inderdaad ook een mooie stad....!! neem aan dat je ook taart hebt gekregen en met de goede naam erop!! :-O

• 17 April 2017 - 15:47

Oom Hay En Tante Truus:

Marjo, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen ben je aardig in het zonnetje gezet. Leuk!
    Geniet van je verdere reis.

• 17 April 2017 - 15:56

Tante Wilma En Ome Pierre:

Hoi Marjo
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een leuke dag van ,maar zo te lezen komt dat helemaal goed.
    Groetjes

• 17 April 2017 - 17:58

Hera:

Marjo, gefeliciteerd met je verjaardag,
    Groetjes, frans, Hera, Linda en Marlie

• 19 April 2017 - 10:17

Alike:

Geweldig om je verjaardag eens aan de andere kant van de wereld te vieren! Laat je maar lekker verwennen!
    Enjoy! X