Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Takayama

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

30 Juli 2024 | Japan, Takayama

Nou we zitten inmiddels weer op doorreis, ditmaal met de bus naar Kyoto. Een reis die zo’n 4 uur zal duren.

Gisteren morgen hebben we eerst vanuit Takayama de bus genomen naar Shirakawago, een dorpje op de Unesco lijst met de typische Gassho zukuri-stijl van de boerenwoningen. De puntvormige daken lijken op de handen van biddende boeddhistische monniken. Een klein dorpje wat in de middag waarschijnlijk overspoeld wordt door toeristen. Prachtige authentieke boerderijen met de groene rijstvelden door het hele dorp. De rijst wordt uiteindelijk opgeslagen in een stenen gebouw om te voorkomen dat de hele oogst verloren gaat in een brand.

Daarna zijn we naar een uitzichtpunt gewandeld. Vanuit het dorp kan je voor volgens mij ¥200 een shuttlebus naar boven nemen maar ik heb de ouderwetse benenwagen genomen. Het uitzicht op het dal is de moeite waard.

En op het busstation zag ik nog een wisselmachine dus dat was onverwacht makkelijk.

Eugene, als antwoord op je vraag je hebt in de dorpen en steden op bijna iedere hoek kleine supermarkten, daar hebben ze overal ATM machines waar je heel makkelijk kunt pinnen. Dus dat is geen enkel probleem door het hele land. Vergeet dan wel niet om vooraf je pinpas open te zetten voor buiten Europa. Dat moet je in Nederland via je bank al doen. Creditcards worden op veel plaatsen geaccepteerd maar niet overal.

Rond 13:00 uur waren we weer terug in Takayama en zijn we eerst naar een Sake brouwerij geweest. De typische rijstwijn. We konden diverse soorten proeven maar alleen de Sake met yuzu vond ik lekker, smaakte naar Limoncello.

Daarna hadden we vrij. We hebben eerst geluncht en daarna ben ik het oude centrum door gaan lopen en diverse winkeltjes gaan bekijken.

‘‘s Avonds zijn we gaan eten maar veel restaurantjes waren vol (gemiddeld restaurant heeft plek voor zo’n 10-15 personen) of waren dicht (ook hier personeelstekort).

Uiteindelijk kwamen we bij een soort foodcourt gebied aan met allemaal hele kleine restaurantjes. Wij zijn beland bij een hotpot restaurant waar je middels een kokende bouillon zelf je vlees en groente moet koken, shabyu shabyu. Leuk gebied.

Maar net niet zo lekker als Yakiniku Kaede waar we de avond ervoor waren. Niet goedkoop maar echt super super lekkere malse biefstukjes van Hide bief, echt topkwaliteit. Aanrader.

En nu dus op weg naar Kyoto. Daar verblijven we 4 nachten.

Maar eerst onderweg genieten van het groene berg landschap.

Japan is een geweldig mooi land met hele vriendelijke mensen.

Alhoewel men over het algemeen slecht Engels spreekt kom je er wel uit.

• 30 Juli 2024 - 02:35

Alike:

Waanzinnig Marjo, zo mooi beschreven ook.

Genieten daar[e-1f618]

• 30 Juli 2024 - 02:56

EUGENE:

Fijn om weer een vervolg te lezen, ikzelf doe dat ook iedere dag.Ik laat het na afloop met wat foto's, zo 2 tot 3 per dag afdrukken dan heb je een mooi herinnerings an de reis wat er iedere dag is gezien en gedaan. En hier dus wat lang opblijven tot er even na 1 uur weer een bericht komt. Vier dagen in Kyoto, in ider geval niet steeds weer de spullen in de koffer doen. En Kyoto is volgens mijn reisgids dan dus iets wat je niet in een of twee dagen kan bekijken.

• 30 Juli 2024 - 08:03

Kim:

Je hebt mooie dagen daar, vol gave indrukken! Klinkt echt als een hele toffe ervaring! Geniet ervan Marjoleintje [e-1f31e][e-1f618][e-1f340]

• 30 Juli 2024 - 14:44

Ome Pierre En Tante Wilma:

je krijgt er weer heel veel mooie vakantie herrinneringen bij Marjo. Geweldig.

• 30 Juli 2024 - 16:16

Truus En Hay Van Rensen Uit Baarlo:

geweldig Marjo al die prachtige indrukken.

Onze Liesbeth is met haar gezin vanuit Utrecht op de fiets naar de Middellandse Zee.

Iedere dag zo'n 90 km. We volgen haar via Polarsteps.