Laatste dagje Japan - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu Laatste dagje Japan - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marjo Hendrix - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Japan

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

05 Augustus 2024 | Japan, Osaka

Vanmorgen eerst de bomvolle tram naar het Shinkansenw we station in Hiroshima om daar de laatste keer deze reis de Shinkansen naar ditmaal Osaka te nemen. Binnen 1,5 uur ben je er met een aantal tussenstops zo’n 355 km.

Vervolgens in Osaka de metro vanuit het treinstation naar ons hotel. Kamers waren nog niet klaar maar de grote koffers waren er gelukkig wel allemaal dit keer.

Toen zijn we eerst in de buurt gaan lunchen.

Er is 150 meter van ons hotel een straat die meer dan een km lang is en een overdekte winkelstraat is. Die loopt in ieder geval door tot de Dotunbori, de wijk waar het Japanse nachtleven en restaurants samen komen.

Maar eerst zijn we gaan lunchen en van daaruit hebben we de metro gepakt naar Kasteel Osaka. Het was een erg warme en nog niet eens lange wandeling vanuit de metro maar het was vandaag erg warm en zeer benauwd. Dus er waren er meer in de groep die het zwaar hadden. En ook hebben we heel veel varianten en mooie tempels gezien, ik heb er even genoeg van deze reis. Het kasteel zelf ben ik niet ingegaan en we hebben eerst met een paar mensen wat gedronken, puur om even af te kunnen koelen. Daarna wilde ik nog naar de Japanse action, Don Quijote bij Dotunburi, de grootste van de keten in de winkel is zelfs een reuzenrad en ze zouden werkelijk alles hebben. Maar al terug lopend naar de metro besloot de rest toch terug naar het hotel te gaan, heel verleidelijk maar ik heb toch even doorgezet en bij dus naar Dotunburi gereisd verder alleen. Prima te doen hoor en geheel veilig. Daar aangekomen moet je het even op je in laten werken. 9 verdiepingen met werkelijk vanalles wat je maar kunt bedenken. Van diverse soorten snoep (waaronder 50 smaken Kit Kat), van Hello Kitty gezichtsmaskers tot weet ik veel wat. Ze hebben het en het reuzenrad draaide ook. Die heb ik verder niet bekeken. En zoals bij de Nederlandse action ook hier niet met lege handen weg. Maar ik kom de winkel uit regent het pijpenstelen.

De weg wordt dan wel glad dus meteen al een meisje vol onderuit.

Maar enfin kletsnat van regen (lauwe druppels) kom ik in de metro aan en zet mijn reis naar het hotel voor. Daar hadden er zich net een paar verzameld om een hapje te eten dus ik heb mijn koffers op mijn kamer gegooid en shirt verwisseld en hoppa mee de stad in. We zijn vanuit onze wijk (bij station Honmachi) al lopend naar de Dotunburi wijk gegaan. Nu het donker werd, werd je nog meer geprikkeld door alles wat er om je heen gebeurt. Mooi om te zien maar pffff valt nog niet mee om met 6 ergens een tafeltje te vinden om te zitten. Maar het is gelukt en samen met iemand anders heb ik de typische Takoyaki geprobeerd, een soort bitterballen maar dan met octopus erin, smaakte wederom heerlijk, ik hè. Deze vakantie nog geen enkele maaltijd gehad die niet lekker was.

Daarna hebben we de taxi naar een uitzichttoren in de stad gepakt om de stad van bovenaf te bekijken. En daarna taxi terug. Sar het hotel waar ik mijn koffer gereorganiseerd heb voor vertrek morgen.

• 05 Augustus 2024 - 18:54

Eugene:

Ik ga niet aan de octopus, heb er een soort complex van, als iets van 11 mee naar italië, zaten we op een berg met uitzicht op de zee, en via trap naar het strand. Maar ook een echte militaire kazerne. Er was boven op de berg een radar. Kregen we uitnodiging op zondag komen eten, dat was dus heel veel, en zelfs 2 keer iets. begon met kleine engerds, kpud in het zuur, moest ik dus helemaal opeten, en darna nog een schepje, mijn moeder kon het gelukkig voorkomen dat ik nog meer van dat spul moest eten. En 's nachts kwamen ze via mijn neus weer er uit (maar dat was een droom).

Ik heb net mijn aankondiging voor de reis op wbjn gezet, vandaag over een maand eerst naar schiphol, ik woon in het zuiden en van detrein kan je niet op aan dat er geen vertraging is, of zelfs een ongeluk. Maar ja kan me vast vinden.

En bedankt voor alle reistips.

En goede reis terug met de KLM, heb gekeken je bent morgen tegen 1915 weer op Schiphol, na een lange dagvlucht, films kijken.

• 05 Augustus 2024 - 23:55

Eugene:

Nog even nabrander: ik heb inmiddels mij eerste bericht over mijn reis naar japan staan, met mijn naam en wbjn kom je er vanzelf. Heb je wmailadres niet dus je moet maar iedere dagdaar zo tegen 23 uur dus hier zo tegen 17 uur kijken of ik weer een verhaal van de dag heb gemaakt.

• 06 Augustus 2024 - 13:11

Ome Pierre En Tante Wilma:

Welkom thuis Marjo We hebben weer genoten van je mooie verhaal. Op naar de volgende reis.[e-1f44b]

• 07 Augustus 2024 - 11:45

Eugene:

En ik heb gisteravond nog aan je gedacht, na die lange reis, gelukkig wel overdag, weer op schiphol/ Ikzelf ga 6 september, en in de regel schrijf ik iedere dag een bericht. Heb een kleine computer en overal in de hotels is wifi. En dit ericht mag je verwijderen want het heeft in feite niets met jouw verblijf in Japan te maken.